Na správném výběru influencera záleží
Každý marketingový nástroj přináší maximální možný efekt až ve chvíli, kdy se s ním správně a účelně zachází. Nejinak je tomu u influencer marketingu, který je stále na vzestupu. Rádi bychom se s vámi podělili o podrobnosti z naší další povedené online kampaně, jejíž úspěch byl postaven na pečlivé a promyšlené volbě influencerů.
Klientem byla tentokrát Lékárna Hartmann s cílením na produktovou řadu Cosmos Active. Jednalo se o novou řadu výrobků pro péči o klouby a svaly při sportu. Produkt jako takový neměl v době nového uvedení na trh vlastní sociální sítě a z pohledu media mixu leželo jádro kampaně z 50 % v influencer marketingu. O zbylou část se podělily bannery a placené vyhledávání.
Klientovi jsme pro spolupráci nabídli čtyři influencery. Z toho nejvýraznější osobností byla Šárka Pančochová, česká snowboardistka, světová medailistka a olympionička. Dále Přemysl Vida, trenér snowboardové freestylové reprezentace. Tato dvojice tvořila částečně i společně, výstupy byly vizuálně nápadité se zajímavým obsahem a dobrým dosahem. Čtveřici ještě doplňovaly herečka a běžkyně Lenka Vacvalová a blogerka Eliška Hudcová. Každý influencer měl navíc přidělený unikátní promokód, který fanouškům poskytoval slevu na nákup, a dalo se tak snadno vysledovat, přes kterého influencera jsou nákupy uskutečňovány.
Všechny osobnosti přirozeně a především důvěryhodně propojovaly své výstupy s produktem díky jejich vztahu ke sportu. Příběhy navazovaly na konkrétní sportovní aktivity a zasahovaly tak cílovou skupinu. Praktičnost a funkčnost předváděly během reálné tréninkové zátěže. Obsah pak nebyl pouze vizuálně líbivý, ale působil organicky a nenuceně.
V případě Elišky Hudcové se navíc kampaň následně rozšířila o další spolupráci s Lékárnou Hartmann. Klientovi se její foto výstupy zalíbily natolik, že si je ponechal pro další využití.
Důkaz toho, že spolupráce navázána se správně zvoleným influencerem přináší své marketingové ovoce. Celkový dosah kampaně na sociálních sítích ve spolupráci s influencery byl téměř 300 000 unikátních uživatelů.
Autorkou článku je
Lucie Kučerová
Influencer Marketing Specialist