Po dlouhé době jedna z prvních offline konferencí v postcovidové době
Letošní 16. ročník byl o videu, autorském právu i reklamním trhu jako takovém.
Konferenci odstartovala energická Libuše Šmuclerová z CNC první zajímavou přednáškou o rozdělení moci v médiích a odmítání odpovědnosti ze strany duopolu Google a Facebook.
Nejvíce jsme se těšili na téma o budoucnosti personalizované reklamy po ukončení sběru cookies třetích stran, které se i nás v agentuře dotýká a aktivně jej řešíme pro naše klienty. Dané téma probírali Jan Brendl ze Seznam.cz, Matěj Novák z SataSentics, David Voráček z CPEx a Lucie Zadák za CNC. Společně chtějí vytvořit jednotný standard pro identifikaci uživatelů.
Na dnešním #CIF21 jsme společně s @CPExcz oznámili spolupráci na novém otevřeném standardu identity pro český trh na bázi přihlášení uživatele, který se zaměřuje na digitální reklamu. Nezávislým českým vydavatelům, e-shopům a dalším partnerům umožní konkurovat globálním hráčům.
— Seznam.cz (@seznam_cz) October 12, 2021
Čeští provozovatelé na internetu, kteří jsou sdružení v @CPExcz , jednají se @seznam_cz o vzniku jednotného standardu pro identifikaci uživatelů poté, co #Google zruší podporu cookies třetích stran, zaznělo na #CIF21 pic.twitter.com/XyVoo2qeKZ
— Media Guru (@MediaGuruCZ) October 12, 2021
Velmi nás zaujala přednáška společnosti Teads, se kterou spolupracujeme na kampaních. Gabriela Vasile nás během svého vystoupení seznámila s postupy a způsoby při tvorbě kreativ a dala nám tipy, jak kreativy nejlépe přizpůsobit, abychom z nich vytěžili maximum. V rámci prezentace se zaměřila na optimalizaci kreativ v obsahové síti a v praxi nám předvedla práci s Teads kreativním studiem, a to od jednoduchých kreativ po složité, včetně ukázky s mluvícím psem. 🙂
Další zajímavá témata probírala Petra Dolejšová. Jak by měla vypadat cookie lišta a co hrozí v případě, že lišta nebude v pořádku? Petra ve své přednášce zmínila právníka Maxe Schremse, který připravil vlastní nástroj na procházení webů a kontroly sběru dat. Nástroj tajně oskenuje web a zjišťuje, zda sbírá data o uživateli a následně vlastníkům webu pošle upozornění pod výhružkou udání se lhůtou 30 dní na opravu.
Co by tedy cookie lišta měla a neměla obsahovat?
Dnes a denně vídám cookies lišty s chybami. @DolejsovaPetra ukazuje, jaké podmínky budou muset cookies lišty na webech splňovat po změně zákona, který vejde v platnost od nového roku 2022. #CIF21 pic.twitter.com/lyvZwzE9f1
— TUESDAYcz (@tuesdaycz) October 12, 2021
Nemůžeme opomenout ani přednášku TikTok a Snapchat: Sociální sítě generace Z, která byla velmi aktuální z hlediska toho, že mnoho klientů řeší, zda je či není TikTok vhodný pro jejich business. TikTok má obrovský potenciál zásahu, a to hlavně mladé cílovky do 25 let, ale pozor jen pro některé značky. Protože je tam zatím málo inzerentů, reklama vychází neuvěřitelně levně. Nyní je možné zasáhnout celou českou cílovku za pouhých 8 000 Kč. CPM je natolik nízké, že se jedná snad o nejlevnější reklamu na českém trhu. Další výhodou je snadné získání velkého počtu followers.
#TikTok v Česku využívá až 80 % mladých ve věku 13-24 let. Naopak přítomnost starších věkových kategorií je na TikToku výrazně nižší, ukázal na #CIF21 @vojtechlambert @lcgnm. Z grafu je také patrná míra zastoupení na dalších sociálních sítích. pic.twitter.com/SdZ4xxO4xz
— Media Guru (@MediaGuruCZ) October 12, 2021
V neposlední řadě stojí určitě za zmínku přednáška Televize, nebo web? Co to znamená, když #volitjeprima. Televizní stanice CNN Prima News úspěšně propojila televizní sledování s hlasováním na internetu. Diváci tak mohli svým hlasováním ovlivnit superdebatu online. Zapomeňte na hlasování pomocí SMS. Pomocí QR kódu moderátorka vyzvala diváky, aby přešli na stránku hlasování a určili, kteří 2 lídři v debatě zůstanou, a kteří ji opustí. Výsledky ankety u televizních diváků pak velmi přesně kopírovaly skutečné výsledky voleb, uvedl Tomáš Večera, který působí na pozici Head of Digital News na CNN Prima News.
Přes QR kódy, které do vysílání zařadila @CNNPrima, přišlo za měsíc od jejich nasazení cca 150 tis. uživatelů, uvedl na #CIF21 šéf online sekce T. Večeřa. Debata z 3.10,, která kombinovala hlasy diváků přes QR kódy, web a SMS, podle něj přesně modelovala skutečné výsledky voleb. pic.twitter.com/TK3cBrgxHC
— Media Guru (@MediaGuruCZ) October 12, 2021
Nemohli jste být na konferenci osobně? Věříme, že jsme vám alespoň v kostce předali to nejzajímavější. A budeme se těšit, že se na nějaké další potkáme osobně.
Autorem článku jsou
Roman Kolář
Performance & Branding Specialist
Vít Diviš
Social Performance Specialist