Letošní ročník marketingové výzvy Young Lions byl v mnohém speciální.
Kvůli pandemii se posunula věková hranice na 31 let. Briefing pro všechny kategorie probíhal po covid pauze konečně offline, a to v nově zrekonstruované budově WPP campusu.
Za Fragile jsme do kategorie Digital vyslali hned 3 týmy. Dvěma z nich se podařilo probojovat se až na „bednu”.
Zadání
Cílem soutěžících bylo doručit během 24 hodin návrh online kampaně pro organizaci OPIM. OPIM již více než 20 let spolupracuje s lidmi se specifickými potřebami. Tak se označují například handicapovaní lidé, ale také matky samoživitelky, senioři nebo třeba lidé jiného náboženského vyznání než většina daného kolektivu. Cílovka je tedy opravdu široká.
Prostřednictvím speciální platformy Diversity Talent Pool se této skupině lidí snaží OPIM najít vhodnou smysluplnou práci, která by je naplňovala. Žadatel o práci vyplní online dotazník se svými schopnostmi a možnostmi. Na konci dotazníku na něj čeká výčet volných pozic ve firmách, které jsou zapojené do projektu a žadatele s jistotou zaměstnají.
Nálepková kampaň Fabíka a Týny
Tým:
Fabián Berka, Social Media Manager a Kristýna Šestáková, Copywriter a Idea Maker
Dvojice Fabík s Týnou ukázala skvělou synergii, která panuje na všech společných projektech. Šli do toho spolu proto, že si chtěli celý den maximálně užít. Fabíkova věčně dobrá nálada i brilantní grafické schopnosti se skvěle doplňovaly s Týniným házením nápadů a uměním storytellingu.
Tým zvolil taktiku vyspat se a být v pohodě. Kampaň postavili na nálepkování, které zastiňuje skutečný talent a coby pomyslnou nálepku si zvolili typický žlutý kancelářský lepík. Kolem něj vystavěli jednoduchou funkční strategii. Právě kombinace jednoduchosti a úderného tvrzení, že nálepky zabíjí potenciál, vynesla týmu 2. místo.
Střelená hiringová kampaň Vendy a Niki
Tým:
Vendula Hilková, Social Media & Influencer Specialist a Nikola Janočková, Account Manager
Naše křehké blondýny dokázaly, že mají mozky plné nápadů a nebojí se je použít. Vendy je kreativní a extrovertní duše a Niky zase introvertní stratég. Jelikož protiklady se přitahují, během celé výzvy se skvěle doplňovaly.
Holky pojaly situaci trochu víc maratonově. Spát šly až ve 4 ráno a energy drinky s kávou u nich tekly proudem. Výsledkem jejich kreativního běhu byla lehce praštěná kampaň založená na vyzdvihnutí specifických podmínek, které viděly jako přednost a udělaly z nich přednost rozhodující při získávání práce. Jejich odvaha jim vynesla sdílené 3. místo.
Laskavá kampaň s autorskými kresbami Kristi a Míši
Tým:
Kristýna Rudišová, Social Media & Influencer Specialist a Michaela Musílková, Graphic Designer
Když dáte Kristi a Míše do ruky tužku, jedna s ní napíše esej a druhá nakreslí louku plnou květin. Na klientech díky tomu fungují jako dream team. A s otevřenou hlavou plnou snových nápadů šly i do výzvy.
Jejich taktikou bylo udělat (si) to hezký. Kampaň finalizovaly v kavárně a součástí konceptu byly místo fotobankových obrázků Míšiny autorské kresby. Pomocí nich tak chtěly ukázat, že svou vysněnou práci může najít každý. Nehledě na to, jak u toho vypadá či v jaké je situaci. Silnou stránkou kampaně byl i výběr influencerů, o který se postarala Kristi. Tým sice odešel bez umístění, zato s velkým balíkem zkušeností a motivace do dalšího ročníku.
Všem našim lvíčatům moc gratulujeme a těšíme se na další Fragile žně v roce 2023!
Autorka článku:
Kristýna Šestáková
Copywriter