Klíčem k úspěšnému účtu na TikToku jsou rozhodně trendy. Díky nim se vaše video dostane k širšímu okruhu uživatelů a vy se tak postupně dostanete pod kůži více lidem. Základem je ale trend správně pochopit. V opačném případě totiž budete cringe a to nikdo nechce.
Co jsou TikTok trendy
TikTok trendy nás vtáhly do světa, ke kterému neodmyslitelně patří hudba a další zvuky. Vtipné scénky odkazují na filmové hlášky a známé i neznámé hity nám nejdou dostat z hlavy. Tančí se na ně jednoduché choreografie, ze kterých se stávají virální taneční challenge. TikTok trendy se vám budou vybavovat při cestě autobusem, v práci i na večeři s přáteli. Písničky, jejichž úryvky trendují na TikToku si budete vyhledávat a pouštět on repeat. A pokud nějakou tiktokovou hlášku vyslovíte nahlas, dost možná vám ostatní nebudou rozumět. TikTok má totiž svůj vlastní slang. A vy byste ho měli (chtít) znát.
Pokud ještě nemáte appku staženou, nemůžete vědět, co je beige flag a proč je to zrovna kousání nehtů přítele vaší kolegyně. Proč teprve v roce 2022 vaše single kamarádka přišla na to, že si může sama koupit kytky a co to sakra je criminal offensive side eye.
Od dob Musical.ly se TikTok sice hodně posunul, ale milovníci lipsynců a tanečků si pořád přijdou na své. Originál písničky Jiggle jiggle má 5,2 milionů videí a dodnes znají snad všichni uživatelé jeho melodii. Mezi českými interprety prorazili na TikToku zejména rappeři a Ben Christovao, který nemusí nic. Jde vám z toho hlava kolem? Zavolejte “S. S. O. S.”. Tiktokoví uživatelé vám budou rozumět!
Kde a jak TikTok trendy vyhledávat
Trendy mizí stejně rychle, jako se objevily. Abyste o ně nepřišli, nejjednodušším způsobem, jak je sledovat a pochopit, je aktivně „konzumovat“ obsah. A to znamená jediné – trávit na TikToku čas. Na ForYou page vám budou trendy vyskakovat samy a díky skvělému algoritmu vás budou i bavit. Jakmile se vám bude nějaký sound zobrazovat častěji, můžete si rozkliknout všechna videa, která sound využila a pochopíte, jak trend funguje.
Pokud jste sami TikToku zatím nepropadli a potřebujete pomoct v rámci tvorby obsahu, je tu pro vás TikTok Creative Center. Studnice nápadů a inspirace přímo od TikToku, částečně lokalizovaná pro Českou republiku. Pod záložkou Trends najdete jak aktuálně oblíbené písničky či zvuky, tak hashtagy. U každého uvidíte, jestli jeho užití roste či klesá, a jednoduše se prokliknete na videa, ve kterých byl zvuk či hashtag užitý.
Další možností je sledovat tiktokové profily, které trendy využívají (často content creatoři, kteří postují několikrát za den) či profily typu Trendcyklopedie, které se přímo vysvětlování a sdílení trendů věnují.
Jak TikTok trendy využívat pro značky
Nejen jednotlivci, ale stále častěji i značky využívají aktuální trendy. Tady pár povedených příkladů pro inspiraci. V srpnu začaly dívky na TikToku ukazovat svou “girl dinner”, tedy odbytou večeři typu těstoviny s pestem, chipsy… Až se některé dostaly k tomu, že večeří obsah reality show nebo slzy. Příležitosti se chytlo Duolingo a dalo svému maskotovi Lily na stůl k večeři denní lekci portugalštiny. Dobrou chuť!
V dubnu se TikTokerka Ava Williams nudila ve vlaku a natočila video, jako kdyby cestovala ve filmu Wese Andresona. Ač bylo video těžší pro zpracování, zalíbil se trend tisícům uživatelů a využil jej třeba fotbalový klub Juventus nebo Canva. A ano, i my ve Fragile.
Písnička Makeba ovládla TikTok v červnu. Už jen sdílení videa s tímto soundem mohlo zvýšit vaše dosahy, ale část creatorů ještě přidala v CapCutu tančícího Billa Hadera, a to včetně značek Scrub Daddy, Warner Bros Games nebo aerolinky Emirates.
Mezi lokálními trendy se často nachází aktuální hity, například Filip Neruda se proslavil lipsyncováním Habibi od STEIN27. Song Safír od Viktora Sheena má 11 000 užití, hashtag #safir má 156M views. Kromě hudby se vystřihují hlášky z různých videí od influencerů, například Sugar Danny si koupila nové boty, což využil náš klient SEPHORA.
Všechno chce svůj čas. I to, než pochopíte, jak TikTok trendy fungují. Ale jakmile jim přijdete na chuť, už vás nepustí. Trendy nás baví, inspirují a přesně o tom je celý TikTok. Nechte se pohltit kouzlem této platformy a pusťte se do objevování. Protože kdo ví, třeba to budete příště právě vy, kdo prorazí nejnovějším hitem, který se stane novým lipsyncem ostatních, a vy díky tomu budete mít vyprodaný e-shop. Možnosti jsou totiž skoro neomezené, stačí se nebát a zkoušet.
Chcete se s námi spojit? Pošlete nám zprávu a my se vám ozveme. Pomůžeme vám nejen s TikTokem, ale i s ostatními sociálními sítěmi.
Autorkou článku je
Kristina Rudišová
Social Media & Influencer Specialist