S Českými drahami jsme v létě rozjeli influencer kampaň “Vlakem do Polska”, která měla jasný cíl – ukázat, že vlak je nejlepší parťák pro cesty. ČD vůbec poprvé spustily rozsáhlou a promyšlenou spolupráci s influencery, kteří mimo jiné propagovali aplikaci Můj vlak a další služby Českých drah. Kampaň oslovila mladou generaci především zábavným i edukativním obsahem a v komunikaci nechyběla ani linka udržitelnosti.
Co bylo cílem?
Influenceři představili lákavá evropská města jako Krakov nebo Varšava, kam lze dojet přímými spoji. Záměrem klienta bylo představit vlak jako praktický a příjemný způsob cestování, který přináší zážitky a pohodlí na cestě. Cílem kampaně bylo zvýšení brand awareness a oslovení generace Z jako cílové skupiny.
Jak jsme na to šli?
Do 2měsíční kampaně jsme vybrali 5 influencerů, jejichž obsah a životní styl přirozeně oslovuje cílovou skupinu – generaci Z. Při výběru jsme se zaměřili na odlišný lifestyle a zájmy jednotlivých influencerů. Každý z nich tak díky tomu pokryl různé benefity cestování s ČD – udržitelnost, cestování s dětmi, výlety s kolem, dostupné cestování pro studenty a další. Klíčem byl autentický obsah, kdy influencer sdílel, co je pro něj při cestování vlakem nejzásadnější.
Influenceři také představili vybavení a služby na palubě – od zásuvek a pohodlného interiéru přes jídelní vůz až po aplikaci Můj vlak, která usnadňuje cestování.
Dosažené výsledky
Díky kampani jsme získali nejen super zásah, ale také mnoho pozitivních reakcí. Celá kampaň byla navíc podpořena Branded Content Ads, což snížilo CPM a zvýšilo efektivitu. Bylo patrné, že videa sledující bavila a inspirovala, mnozí ocenili i sdílené tipy na výlety.
- Imprese celkem: 461 966
- Pozitivní ohlasy v komentářích
Zatímco generace Z ocenila kreativní a zábavné příspěvky, edukativní obsah zaměřený na udržitelnost si získal širokou podporu a pomohl vytvořit pozitivní vnímání Českých drah jako moderní a atraktivní značky.
Děkujeme všem, kteří se na projektu podíleli a hlavně týmu Fragile:
Account Manager: Jana Michaud
Influencer Specialist: Magdalena Velátová
Influencer Team leader: Dominika Rejzlová
Zaujala vás tato případová studie a rádi byste zapojili influencery do své kampaně? Neváhejte nás kontaktovat.
Autorem článku je
Markéta Němá
Marketing Specialist