I když to u nás (občas) vypadá dost nekulturně, opak je pravdou. Pohodovou atmosféru si střežíme a víme, že pravda a láska na pracovišti vítězí. Pro úspěch komunikační agentury je dobrá firemní kultura jednou z nejdůležitějších ingrediencí úspěchu. A tak jsme si přišli na talk show Culture Rocks od Cocuma a Rockaway poslechnout, jak se k firemním kulturám staví jinde. Tohle nás zaujalo:

Lucie Tvarůžková, zakladatelka Zonky, svým lidem neříká, že projekt je skvělý a perfektní. Na to si musí každý zaměstnanec přijít sám. Manažerova úloha je pro práci nadchnout a vzbudit zájem.

Zdroj: Culture Rocks, Facebook page

Takže první rada zní: “Nepřesvědčujte, motivujte!

  • Andrea Lauren z Rockaway Capital věří, že existují čistě mužské pozice. Třeba v investičním bankovnictví, kde jsou potřeba ostré lokty.

No nevíme. U nás rozhodně máme ostrolokté i holky.

  • Spojovatelka gamerů v Gamee, Božena Řežábová chápe, jaké lidi je potřeba mít ve startupu: “Potřebujeme lidi, kteří chtějí stavět, ne zahrádkařit.” Takové není třeba prudit, což je pruda.

Rada Boženy by se dala formulovat takto: „Prudit lidi je pruda. Radši si do firmy vybírejte takové, se kterými chcete trávit čas a posouvat se.“

  • Googlerka Petra Hrušková prozradila některé z přijímacích otázek, které ani vygooglit nejdou! Tak třeba: Víte, kolik chlupů má pes, nebo kolik svateb bylo loni v Zimbabwe?


Zdroj: Culture Rocks, Facebook page

Nás zaujal i koncept Golden Card. Díky této kartě se jako zaměstnanec Googlu dostanete kdekoli, kdykoli do jakéhokoli Googlu na světě. Takže můžete jet na dovolenou na druhý konec světa, kde je pobočka Googlu a dojít si tam třeba na oběd a kus řeči s kolegy. Petra také prozradila, že si Google uvědomuje potřebu lidí si občas odpočinout a vypnout, aby předešli vyhoření.  Proto mají Games room. Na otázku, “Jak v Googlu dělají, že se lidi v Games roomu nezašívají?” Petra odpověděla: “No od toho přece je.”

Rada Petry: „Zašívejte se. Odpočatí zaměstnanci jsou lepší než vyhořelí zaměstnanci.“

  • ZOOT je prostě originální. Místo talku předvedl fashion show, kde jsme viděli typické kancelářské prototypy: manažera predátora, extravagantního account executive, šéfa IT s brýlemi bez dioptrií, růžovou recepční, která nechce dospět, hipster kreativce a spoustu dalších. Líbí se nám, že si ZOOT uvědomuje jedinečnost každého zaměstnance a umí s nimi pracovat. I díky roztodivným týmům umí vidět za roh. A tak máme i díky ZOOTí firemní kultuře všichni spoustu radosti.

Zdroj: Culture Rocks, Facebook page

  • David Šiška z Bonami vyzdvihl důležitost pokory.

Rada zní: „Přijímejte lidi, co umí přijímat feedback a místo nas..ání s ním pracovat.“

My ve Fragile jsme rádi, že většinu toho, co na meet upu zaznělo, dokážeme aplikovat. A tak se často zašíváme, neprudíme se, motivujeme a zas tolik se nenasíráme.

 

Přijďte se k nám podívat! Hledáme nové kolegyzakázky.

 

Autor: Nikola Jirousková & Klára Stehlíková

Join the discussion One Comment

  • Petr Skondrojanis napsal:

    A proto vám fandíme Fragilisti a jsme moc rádi, že jste součástí cocuma rodiny. Keep going!