V posledních letech je důležitým konceptem v rámci SEO zkratka “E-E-A-T”. Google neustále vyvíjí své algoritmy a hodnotící procesy tak, aby nabízel uživatelům co nejrelevantnější a hlavně bezpečné výsledky vyhledávání. A právě E-E-A-T faktory považuje Google za zásadní pro hodnocení kvality a důvěryhodnosti webových stránek a jejich obsahu.
Největší dopad má toto hodnocení na tzv. YMYL weby (Your Money or Your Life). Jsou to weby, které mají přímý dopad na zdraví či finance uživatele (oblast zdraví, práva, financí). Cílem je, aby Google neposkytoval uživatelům informace, které je mohou jakýmkoliv způsobem poškodit.
Zdroj: Searchenginejournal.com
Tip: Vžijte se do role běžného návštěvníka internetu. Splňují vaše webové stránky či konkrétní obsah na webu E-E-A-T parametry výše? Pokud některý z bodů nemáte odškrtnutý, zapracujte na jeho zlepšení a promítnutí do obsahu a vašich online aktivit.
Klíčovou součástí SEO jsou i faktory odehrávající se mimo váš web. Například síla značky, kvalita a množství zpětných odkazů, recenze a sentiment spojený s vaším podnikáním jsou důležité faktory pro vyhledávače při hodnocení vašeho webu.
Když jsou všechny “SEO parametry” mezi vámi a vybranými konkurenty na stejné úrovni, je to právě nejsilnější brand, který přivádí nejvýše návštěvnosti a zpětných odkazů.
Cílem strategického linkbuildingu a Off-page SEO aktivit je získávat kvalitní zpětné odkazy a budovat povědomí o značce skrz tvorbu kvalitního obsahu, propagaci značky a online partnerství.
Tip: Děláte influencer marketing, spolupracujete s PR agenturou, nebo máte rozsáhlou síť odběratelů vašich produktů? Zamyslete se, zda různé dílčí aktivity nemohou pro vaši doménu generovat také zpětné odkazy a tím pomáhat zlepšit hodnocení vaší domény pro vyhledávače.
Čeho se vyvarovat: Není odkaz jako odkaz. Zejména po Spam Brain updatu od Google z prosince 2022 jsou algoritmy schopné poznat spamové techniky získávání zpětných odkazů. Buďte tedy opatrní s tím, jaké odkazy získáváte. Google očividné spam odkazy ignoruje, tím pádem vyhazujete peníze do koše. V horším případě může penalizovat vaši doménu a zbavit vás těžce získané organické návštěvnosti.
Je důležité pravidelně sledovat vývoj viditelnosti vaší webové stránky a sledovat aktivity vašich konkurentů a případné dopady po změnách v hodnocení vyhledávacích algoritmů. Kontinuální vytváření kvalitního obsahu je základem pro dosažení úspěchu a udržení hodnocení vašeho webu.
Mějte na paměti, že vaši konkurenti pravděpodobně neustále optimalizují své stránky pro vyhledávače. Pokud nebudete postupovat stejně, rychle získají náskok, který bude obtížné dohnat.
Pravidelně sledujte změny ve výkonnosti vašeho webu a trendy ve vyhledávání pomocí SEO reportů a zaměřte se na zlepšování klíčových oblastí SEO, které jsou popsány v tomto článku.