Instagram neustále upravuje své algoritmy, aby zlepšil uživatelský zážitek a přizpůsobil se aktuálním trendům. Poslední změny, které přišly během uplynulého půlroku, kladou důraz na kvalitu obsahu a reálnou interakci namísto honby za vysokými počty sledujících. Co to znamená pro značky, tvůrce obsahu i běžné uživatele? Pojďme se podívat, jaké metriky jsou dnes klíčové a jak přistupovat ke statickým příspěvkům i Reels obsahu.
Statické příspěvky:
Zdroj: Instagram Blog
Reels:
Je důležité metriky engagementu sledovat vždy tzv. “per reach”, v poměru k dosahu, a ne v absolutních číslech. To v konečných reportech pak dá relevantní pohled na porovnání výsledků. Příklad: pokud má příspěvek A 10 000 zobrazení a 300 likes (engagement rate je 3 %), bude se doporučovat víc než příspěvek B, který má 50 000 zobrazení a 300 likes (engagement rate je tady 0,6 %).
Zdroj: Instagram Blog
Falešná měřítka: Vysoký počet sledujících automaticky neznamená vysoký dosah nebo engagement. V počtech sledujích můžou být již neaktivní profily, roboti nebo fake účty.
Algoritmus upřednostňuje aktivní účty: I účet s menším počtem sledujících může mít větší dosah, pokud jeho obsah rezonuje s publikem.
Relevantní komunita je klíčová: Lepší je mít menší, ale zapojené publikum, než pasivní masu sledujících.
Je potřeba tvořit hodnotný a autentický obsah, který odpovídá zájmům a potřebám vašeho cílového publika a rezonuje s ním. Velmi dobře funguje kombinovat statické příspěvky s carousels a reels videi, abyste zjistili, co u vašeho publika nejlépe funguje. A hlavně se nebát experimentovat a analyzovat data.