Lidský mozek dokáže zpracovat obrázek 60 000 krát rychleji než slovo. Lidé potřebují vidět obrázek pouze 13 ms času, aby ho identifikovali. A za tak krátký čas by měl obrázek i zaujmout a upoutat pozornost uživatelů. Zejména v přehlceném newsfeedu, který se obrázky jen hemží. Proto na vizuální kreativě opravdu záleží! Je to první, co člověk uvidí a rozhodne se, zda bude obrázku a celému příspěvku věnovat více času nebo se „odscroluje“ dál.
Přinášíme vám tipy na kreativu, která na Facebooku frčí. A možná frčí právě z důvodu, že fanoušci za velmi krátký čas rozpoznají, že se jedná o soutěž, zaujme je zajímavé CTA či jejich oblíbené hlasovací posty s reactions.
Tak pojďme na to!
1. Soutěžní “Chytačky”
Soutěže na Facebooku dokážou zvýšit organický dosah, nasbírat mnoho komentářů, lajků či sdílení. Navíc také zvyšují organický dosah, právě díky vysokému počtu interakcí a nenásilnou formou propagují produkt. V neposlední řadě pobaví a získají loajalitu fanoušků.
A mezi nesmrtelnou klasiku patří “chytací” soutěž. V této soutěži jde o to, zastavit GIF ve správné chvíli a pochlubit se výsledkem (screenem) v komentáři. Díky této mechanice získáte vysoký počet kliknutí na příspěvek a vyšší organický dosah.
Podívejte, u jakého příspěvku našeho klienta Bose jsme vykouzlili pořádně velký organický dosah!
Zdroj: http://bit.ly/FB-post-BOSE
2. Ach, ty hlasovačky!
Hlasovací příspěvky jsou stále atraktivní. Díky tomuto formátu postu si můžete dělat různé průzkumy anebo je zařadit do vašeho feedu pro zvýšení zapojení fanoušků a dosahu. Originalitě a nápadům se zde meze nekladou. U hlasovaček máme jedno doporučení. Pokud vám opravdu záleží na výsledku, použijte jiné reactions (Super, Paráda…) než palec nahoru (Like), protože fanoušci dávají like automaticky a výsledky mohou být tak zkreslené.
Zdroj: http://bit.ly/FB-post-PilotPen
3. Klik a dozvíš se víc!
Tento formát příspěvků není u značek na denním pořádku. Což může být chyba! Umí totiž nasbírat velké množství interakcí v podobě kliknutí na obrázek. Jedná se o příspěvek, který na první pohled svým CTA zaujme a vyvolá v uživatelích zvědavost. Tento post můžete využít pro různé vtipné hlášky s překvapivým koncem. Dokonce můžete do spodní části „schovat“ slevový kód. Jedno si ale zapamatujte, vždy by po rozkliknutí celého obrázku mělo následovat překvapení či rozuzlení.
Zdroj: http://bit.ly/FB-post-HavanaClub
4. Videa, videa a zase ta videa
Znáte to. Díváte se na televizi a přitom koukáte na videa na svém smartphonu. Věděli jste, že lidé zhlédnout 100 mil. hodin videí každý den? I u videí platí to známe slovíčko „mobile first“! Nezapomeňte tedy na to, že v 94 % času držíme telefon ve vertikální poloze. Přizpůsobte tak i video a využijte co největší část plochy chytrého telefonu (9:16 či 1:1). A jaká je výhoda videí? Dostanete mnoho zhlédnutí za nízkou cenu a je to efektivní způsob, jak budovat brand.
5. Stop motions animace
Tato hravá animace má své kouzlo. Přináší fanouškům určitý vizuální zážitek, který si zapamatují. A nic složitého to není. Je to vlastně video, které je složeno z jednotlivých fotek. Inspirujte se naším výtvorem. 🙂
Buďte na sociálních sítích vždy up-to-date, sledujte, co právě teď frčí, pomocí příspěvků reagujte na aktuální dění a nezapomeňte na to, že newsfeed je velmi „busy place“!
Co fungovalo na Facebooku vám? Nebo co vás naopak zaujalo jako uživatele? 🙂
Autor: Žaneta Sikorová