Využijte možnosti propagace na maximum i bez e-shopu.
Facebook vyvinul Collaborative Ads, neboli Reklamu ve spolupráci, aby pomohl značkám a prodejcům zvýšit růst jejich online prodeje. V tomto článku vám vysvětlíme, co jsou to Facebook Collaborative Ads neboli reklamy CPAS (Collaborative Performance Advertising Solutions) a jak je můžete využít.
Collaborative Ads v praxi
Facebook vytvořil Collaborative Ads, které zjednodušují proces spolupráce mezi prodejcem a značkou. Umožňují prodejcům vytvořit katalogy produktů, které patří značce dodavatele. Značky pak následně mohou tyto katalogy využívat ke spuštění dynamických reklam a cílit na kupující, kteří projevili zájem o jejich produkty. Aniž by sami fyzicky vlastnili fungující e-shop.
Tímto způsobem mohou těžit jak prodejci, tak samotné značky. Prodejci mohou prodávat více, zatímco značky zvyšují povědomí mezi svou cílovou skupinu. Dynamické reklamy obvykle vedou publikum na stránku produktu, takže je větší šance, že provede nákup, protože nemusí opouštět Facebook a otevírat samostatnou webovou stránku, aby si produkt prohlédlo.
Ačkoli Collborative Ads vedou publikum do katalogu prodejce (který značky využívají k reklamě), značky z nich přesto dlouhodobě těží. Pokud mohou prodejci prodávat více, budou nakonec potřebovat více nakupovat od dané značky.
Zdroj: Facebook.com
Co jsou CPAS a jak fungují?
CPAS je zkratka pro „Collaborative Performance Advertising Solutions“. Jinými slovy umožňují spolupráci v oblasti reklamy, například umožňují značkám spolupracovat s e-shopy svých partnerů, s cílem dosáhnout pozitivnějšího výkonu. CPAS také pomáhají s přidělováním rozpočtu a plánováním kampaní mezi více značkami, aby byla zajištěna transparentnost a přístup v reálném čase.
Před zavedením kolaborativních reklam, pokud značky neměly vlastní e-shop, bylo pro ně nemožné zjistit, které reklamní kampaně byly nejúspěšnější. S tímto novým nástrojem však mohou značky spojit své síly s e-shopy, které prodávají jejich produkty, a spustit tak reklamy. Mohou také analyzovat úspěšnost svých kampaní, což jim v budoucnu pomůže zlepšit marketingovou strategii.
Implementace Collaborative Ads
1. Staňte se spolupracujícím partnerem s prodejcem prodávající vaše produkty na e-shopu.
2. Prodejce vám nasdílí náležité segmenty produktového katalogu.
3. Spusťte dynamické reklamy s vašimi produkty bez vlastního e-shopu.
Mějte na paměti, že ke zprovoznění Collaborative Ads je nutné založit nový reklamní účet určený pouze pro CPAS.
Přehled o celém výkonu aktivity
Nyní máte přehled, jak jsou na tom vaše prodeje a můžete dohlížet na celkovou strategii. Už se nestane, že partner si vezme finance na aktivitu a vy dostanete zpětně pouze tabulku s výsledky. Nyní můžete na celkové výsledky dohlížet přímo ve svém BM.
Lze tak vzít do vlastních rukou celou marketingovou strategii a přivádět relevantní uživatele ke svým produktům. Neplatíte tak partnerovi za předražené aktivity, které nevedou uživatele k vašim produktům. Získáte přesné insighty, v jakém poměru nakupují vaše produkty vs. zbytek sortimentu. Zjistíte kolik procent revenue tvoří vaše produkty v porovnání se zbytkem e-shopu.
Výhody Collaborative Ads
Pro značky
1. Přesnější měření výkonu.
2. Možnost zvýšení návštěvnosti webu a prodejí na e-shopu.
3. Přístup k přehledům o výkonnosti všech aspektů kampaně v reálném čase.
4. Zvýšení dosahu a viditelnosti značky.
5. Ušetříte za náklady na údržbu webových stránek.
Pro maloobchodníky
1. Možnost práce s více značkami.
2. Zvýšení prodeje a uznání.
3. Širší dosah platformy i spolupracujících reklam značky.
Pro koho jsou Collaborative Ads
Collaborative Ads jsou velmi užitečný nástroj pro internetové obchody nebo značky, které buď nemají stránky, vlastní e-shop, nebo mají jen minimální prezentaci na internetu. CPAS byly spuštěny právě proto, aby značky mohly naplno využít možnosti online inzerce bez nutnosti developmentu vlastního e-shopu.
Na závěr
Sečteno a podtrženo, díky CPAS jsou značky schopny měřit míru úspěšnosti digitálních reklam na e-shopech svých obchodních partnerů. Což bylo doposud v rámci Facebook Ads nemožné. Zároveň se celý proces zjednoduší a zefektivní.
Autorem článku je
Filip Kasan
Performance & Branding Specialist