Co jsou a k čemu je potřebujeme?

V roce 2020 studie odhalila, že přibližně 81 % nakupujících provádí před nákupem online průzkum.

Vzhledem k těmto statistikám musí být inzerenti schopni sledovat své offline konverze, jako jsou návštěvy v obchodě, telefonáty a konzultace, a porovnávat tato data se svými online marketingovými aktivitami. To se však snadněji řekne, než udělá.

facebook_offline_conversions
Zdroj: Facebook.com

Měření offline konverzí vám umožní nahrát údaje o offline prodejích z kamenných prodejen do Facebook Ads a porovnat tyto transakce, které proběhly offline, s lidmi, kteří viděli nebo klikli na vaši reklamu na Facebooku. Pokud dojde ke shodě, Facebook připíše prodej vašim reklamám na Facebooku.

Facebook přímo říká: „Pomocí měření offline konverzí na Facebooku můžete sledovat, kdy dojde k transakcím ve vašem fyzickém maloobchodě a dalších offline kanálech (např. objednávky uskutečněné po telefonu) poté, co lidé viděli vaši reklamu na Facebooku nebo se do ní zapojili.“

Existuje mnoho důvodů, proč mohou být offline konverze na Facebooku pro firmy přínosné.
Například podnikatelé v oblasti prodeje automobilů mohou nastavit Facebook Offline Conversions, aby věděli, kolik lidí si koupilo nebo servisovalo jejich auta v důsledku toho, že viděli nebo klikli na reklamu na Facebooku.

Jak sledování konverzí offline na Facebooku funguje?

Skrze offline sledování konverzí je možné nahrát na Facebook informace o zákaznících jako jsou jména, e-mailové adresy a telefonní čísla z firemního CRM, pokladního nebo platebního systému. Facebook tyto informace porovná s údaji uživatelů, kteří viděli nebo klikli na reklamy. Pokud dojde ke shodě, Facebook přiřadí prodej k reklamě. Tento nástroj umožňuje inzerentům zjistit, zda jejich marketingové úsilí má nebo nemá dopad.

Stejně tak pokud jste prodejce, můžete pomocí nástroje Facebook Offline Conversion zjistit počet lidí, kteří si něco koupili nebo prodali v důsledku vašich reklam na Facebooku.

Díky těmto informacím můžete vytvořit lepší reklamy, které budou více konvertovat, a budete moci zjistit, kolik offline prodejů vaše reklamy na Facebooku generují.

Stojí však za zmínku, že Facebook má doporučenou dobu 28 dní mezi interakcí reklamy a offline konverzí. Facebook vyžaduje, aby inzerenti nahráli údaje o zákaznících do 90 dnů ode dne, kdy se uživatel zapojil do reklamy.

Proč je sledování offline konverzí na Facebooku důležité?

  1. Pomáhá vám měřit účinnost vašich kampaní.
  2. Umožňuje vám to optimalizovat kampaně na Facebooku.
  3. Umožňuje vám lépe porozumět vaší reklamní strategii.

Jak nastavit offline konverze na Facebooku?

Jde to různými způsoby. Můžete je nastavit prostřednictvím správce offline událostí, rozhraní Facebook API nebo, pro dosažení nejlepšího výkonu, využít partnera Facebooku pro integrace. Před nastavením Facebook Offline Conversions je však třeba zvážit několik faktorů.

Co budete potřebovat k nastavení

1. Soubory dat o zákaznících offline událostí

Před použitím nástroje pro offline události je třeba shromáždit údaje o zákaznících, jako je jméno, e-mail a údaje o konverzích (tj. nákupy, schůzky a telefonní hovory), aby je Facebook mohl zobrazit. Chcete-li tyto informace získat, musíte exportovat historii transakcí ze svého CRM, textového nebo CSV souboru. Pokud tyto formáty souborů máte, můžete data zkopírovat a vložit.

FB-offline-conversions
Zdroj: Facebook.com

Váš soubor musí obsahovat čtyři specifická informační kritéria:

  • The event time: Jedná se o čas, kdy došlo k offline konverzi.
  • Event name: Jedná se o vámi zvolený název, který odpovídá vaší události na Facebooku, například nákup, registrace, konzultace nebo lead.
  • Value: Hodnota offline konverze.
  • The currency: Znak lokální měny v místě prodeje.

Facebook umožňuje přidat do sady konvertorů až 17 identifikátorů. Patří sem jméno, příjmení, e-mailová adresa, telefonní číslo, poštovní směrovací číslo, město, stát, země atd.
Čím více dat pro spárování, tím větší šance dohledání shodných transakcí.

2. Reklamní účet na Facebooku

Před nastavením nástroje pro offline sledování konverzí je nutné mít účet pro reklamu na Facebooku.

3. Účet správce podniku na Facebooku

Po založení reklamního účtu na Facebooku potřebujete také firemní účet na Facebooku, který vám umožní sdílet a řídit přístup k reklamním účtům a stránkám na Facebooku.

Závěr

V dnešním rozšiřujícím světě online inzerce, je rok od roku větší míra konkurence a zároveň znatelný posun v profesionalitě využívání reklamních platforem od malých firem po ty největší.
Využijte tedy nástroj k dokonalému doměření kompletního vlivu vašich marketingových aktivit díky měření Facebook offline konverzí.

FB-offline-conversions
Zdroj: Facebook.com
filip-kasan

Autorem článku je
Filip Kasan
Performance & Branding Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.