Naše hitpARáda 2021
Již jsme vám představili náš AR filtr pro Amnesty International a hravý AR filtr pro LISTERINE®. Nyní je na čase představit zbylé naše AR filtry, které jsme v roce 2021 vytvořili.
Zářivý filtr pro značku Neutrogena®
Kromě výše zmíněných jsme vytvořili i zářivý AR filtr u příležitosti uvedení nové rozjasňující kosmetické řady Bright Boost od značky Neutrogena®. Zatímco řada péče o pleť přinese kýžený výsledek po 7 dnech užívání, náš filtr umožnil uživatelům rozzářit pleť během několika sekund. Mohli si tak vyzkoušet výsledek na vlastní kůži o něco dříve.
Filtr doprovázela série 6 originálních stickerek, které také pocházely z naší dílny. Zároveň se nám podařilo navázat skvělé spolupráce s influencery (Jeden z nejlepších obsahů pro nás vytvořila Petra Vančurová alias @petralovelyhair.) a docílit tak zajímavého propojení, kdy influencerky propagovaly nejen kosmetickou řadu Bright Boost, ale i samotný filtr.
Trvání kampaně: 15. 3. – 6. 5. 2021
Počet impresí: 220 000
Poměr opens:captures: 5,5:1*
Specifika filtru: Poprvé jsme vytvořili sérii 6 unikátních stickerek, které jsou stále k dispozici na Instagramu.
Vypečený filtr na grilovací sezónu pro Albert
Někomu z vás možná dodnes zní v hlavě grilovací hity letní kampaně řetězce Albert. Součástí celé letní komunikace byl i AR filtr pojatý tentokrát jako interaktivní soutěž. Hlavním úkolem soutěžících bylo pomocí pohybů hlavy nachytat do pusy co nejvíce vypečených soust z grilu a vyhnout se ostatním předmětům, které ubíraly skóre.
K propagaci filtru jsme oslovili influencera Milana Peroutku, který si ve hře vedl opravdu dobře. Soutěže, jejíž hlavní výhrou byl zahradní gril, se zúčastnilo 1 000 uživatelů.
Trvání kampaně: 1. 7. – 31. 8. 2021
Počet impresí: 32 500
Poměr opens:captures: 5,2:1
Zpátky do školy s filtrem pro Pilot Pen
V back to school kampani pro klienta Pilot Pen jsme připravili opravdovou pecku, a to první interaktivní stickerky, které hrají. Archy se samolepkami získal každý v Čechách i na Slovensku, kdo si koupil alespoň 2 produkty Pilot Pen ve vybraných kamenných prodejnách. Pomocí QR kódu se pak načetl filtr, který stickerky rozehrál a spustil interaktivní hru. Ten, kdo nasbíral nejvíce per, si zajistil výhru v podobě maxi balení Pilot Pen. Samotné stickerky jsme pustili do oběhu i na Instagram ve formě gifů.
Protože jsme potřebovali oslovit zejména školou povinnou cílovku, zapojili jsme influencery podobného věku a také jsme se poprvé rozhodli propagovat filtr prostřednictvím TikToku. Jen tady se nám podařilo ulovit více než 7 milionů impresí. Na všech sítích dohromady si hru zahrálo do konce více než 25 000 uživatelů. Celkový výsledek kampaně pak dopadl nad očekávání.
Trvání kampaně: 19. 8. – 14. 9. 2021
Počet impresí (CZ i SK, a to FB, IG i TikTok): 17 000 000
Poměr opens:captures CZ: 5,1:1
Poměr opens:captures SK 5,6:1
Specifika filtru: Mezi prvními v CZ jsme v rámci této kampaně vyzkoušeli aukční nákup mediálního prostoru v TikToku. Dosáhli jsme cenově efektivního oslovení naší primární cílové skupiny (druhý stupeň ZŠ + teenageři) s přesahem. Pro TikTok jsme připravili speciální formát videa a další provázání kampaňového konceptu s influencery.
Filtr pro Zlatého bažanta
Nakonec fanouškům piva Zlatý bažant jsme dali možnost proměnit se v bažanty, trochu se proletět a najít létající balon, který přinesl výhru.
Propagace filtru se i v tomto případě zhostili influenceři a v některých případech neváhali zapojit ani své přátele. Filtr pro Zlatého bažanta měl v porovnání s ostatními nejoptimálnější poměr otevření (opens) a použití (captures), konkrétně 3,7:1.
Trvání kampaně: 1. 9. – 31. 10. 2021
Počet impresí: 135 000
Poměr opens:captures CZ: 3,4:1
Poměr opens:captures SK: 3,7:1
Specifika filtru: Zaznamenali jsme nejoptimálnější poměr opens (otevření) a captures (použití) filtru.
Přestože všechny kampaně již proběhly, některé AR filtry jsou stále funkční a generují tak organicky další imprese. Zaujal vás některý z filtrů? Zkuste si ho najít a bavte se!
Autorka článku:
Kristýna Šestáková
Copywriter