Obvyklá praxe říká, že nejvíce se vyplatí investovat do reklamy v předvánoční sezóně a v lednu naopak inzerci utlumit. Všichni to tak dělají, že? Q1 je vždycky slabší, nedá se nic dělat. My ve Fragile jsme se ale podívali na data našich lednových a prosincových kampaní z uplynulých let a zjistili jsme, že díky výhodnějším podmínkám dokážeme na začátku roku vytvářet kampaně, které vašemu byznysu přinesou ještě větší přínos než inzerce v prosinci.
Ze srovnání výkonů kampaní našich klientů z prosince 2015 a ledna 2016 jasně vyplývá, že první čtvrtletí je díky nízké konkurenci v reklamních systémech perfektní příležitostí, jak levně a efektivně vybudovat povědomí o značce, přivést výhodně návštěvnost na web a naplnit remarketingové seznamy nebo správně postavenou kampaní přinést lepší návratnost investic než v předvánočním období.
3 důvody, proč inzerovat už v lednu a v únoru
1. Budování značky je v Q1 levnější a efektivnější
Z analýzy našich interních dat vyplývá, že například cena za zhlédnutí videa na YouTube v lednu klesá o 56 %. Pokud máte raději Facebook, tak vás potěší lednový pokles ceny za engagement u dlouhodobé kampaně vybraného klienta o 43 %. Povědomí o vaší značce tak můžete na začátku roku vytvářet často i o polovinu levněji. Jasný signál, že budovat brand awareness se na začátku roku vyplatí!
2. Získáte vyšší návštěvnost za nižší ceny
Průměrný pokles ceny za proklik u našich klientů ve vyhledávání na Google byl v lednu 2016 o 29 % nižší. Zároveň se zvýšila míra prokliku o 28 %. Co z toho plyne? Na začátku roku máte příležitost o třetinu levněji přivést potenciální zákazníky na váš web. A pokud u vás zrovna v lednu nenakoupí, remarketing nabízí nekonečné možnosti, jak jejich potenciál vytěžit později!
Stejně skvělých výsledků dosahují i reklamy umístěné na Facebooku. V tomto období je na sociálních sítích méně konkurence a lidé už opět klikají na reklamy. Míra prokliku v lednu vzrostla u globálních Facebook Ads o 11 % a v e-commerce segmentu až o 24%. Návštěvníka z Facebooku tak na svůj web dostanete v lednu v průměru o 16 % levněji a v případě e-shopů až o 35 % levněji.
3. Chytrá kampaň vám vydělá i v lednu
Buďme realisté. Celkový objem konverzí v Q1 samozřejmě klesá. Vhodně nastavená kampaň může ale prodávat i v lednu a únoru, pokud využije příležitostí, které první měsíce nabízejí. Jsou tu povánoční slevy a ochota utratit peněžní dárky, které lidé čím dál tím častěji nacházejí pod stromečkem. Správně postavená kampaň tak může přinést dokonce lepší návratnost investice než v prosinci.
Prohlédněte si výsledky analýzy v naší infografice:
Aktuální data (přelom roku 2016/2017)
Získejte s námi náskok před konkurencí
Buďte vidět v tu nejlepší dobu! Zapracujte teď na začátku roku na povědomí o své značce a využijte toho, že výkonnostní kampaně můžete v lednu a v únoru pořídit za výprodejové ceny. Rádi vám s tím pomůžeme a připravíme vám řešení na míru! Pošlete nám zprávu.
Autor: Káťa Brabcová