Začátkem prosince 2017 proběhla konference CopyCamp, na které se potkávají markeťáci, copywriteři, majitelé firem, kteří věří v sílu obsahu. Program byl nabitý skvělými přednáškami. A s přednáškou o Instagramu, tedy konkrétně o fenoménu Instagram Stories, vystoupil Michal Kotek.

Michal Social media Specialist

Michal pracuje u nás ve Fragile na pozici Social & Content Specialist. Navíc i on sám je aktivní uživatel Instagramu a na svém profilu má slušnou základnu followerů. Tak mrkněte na jeho profil, kde najdete fotky z jeho toulek do přírody a také plno inspirace pro tvorbu top stories. Není divu, že tuto stále rostoucí sociální síť zná více, jak své boty a své zkušenosti a znalosti aplikuje i na klienty.

Michal ve své přednášce představil pár triků a tipů, jak on sám Insta Stories, příběhy neboli “storíčka” využívá na svém osobním profilu. Další část jeho přednášky byla o aplikování těchto tipů na klienty. A my jsme vám tyto hlavní myšlenky sepsali do blogu.

Předpokládáme, že jste se s příběhy na Instagramu setkali, no ale jak je využít v marketingu a z fenoménu jménem stories vymáčknout co nejvíce?

Takovým základním tipem je to, že co využíváte na svém soukromém profilu, využívejte i pro své klienty či na svých firemních profilech, ale ve slušné podobě.

Co můžete tedy využít?

Různé aplikace, které jsou přímo na Instagramu, napříkad: boomerang, samolepky, vaše poloha, fázová animace, anketa, filtry, fotografie, videa, superzoom, přehrávání pozpátku, emoji a další.

Jak tedy aplikovat na klienty, kteří mají firemní profil na Instagramu?

Statistiky

U firemních profilů je velké plus to, že mají statistiky i ze stories, ve kterých můžete najít přehledy o zásahu, kolikrát followeři klikni na odkaz (pokud ho dáváte do Insta Stories, což je povoleno od 10k uživatelů), kdy se překlikli na další část příběhu. Tyto statistiky vám pomohou k optimalizaci příběhů, protože vidíte, co vám fungovalo a co nebylo až tak úspěšné.

Pošlete lidi na web

Link do příběhu můžete dávat až od 10k fanoušků. Tady je potřeba připomenout, že příběhy na Instagramu jsou populární, velmi prohlížené a jejich obliba stále roste! Takže skvělý kanál k zvýšení počtu návštěv na váš web.

Využívejte ankety

V Insta Stories můžete dělat různé ankety, které jsou součástí aplikace Instagram a zjistit tak cenné informace o  svých zákaznících. Zeptejte se, zda znají vaši značku, který typ produktu mají více v oblibě apod. Můžete tak dělat malé průzkumy, které vám mohou dát, v případě, že máte hodně followerů v řádech tisíců, relevantní výsledky.

Takhle jsme aplikovali ankety pro naše klienty:

Instagram - ankety

U  prvního příkladu jsme zjistili, že většina hlasujících běhá se sluchátky, takže nám anketa “prozradila” další možnost cílení a tvorby kontentu právě pro tuto cílovou skupinu. V druhém obrázku jsme zjišťovali pro našeho klienta Albert, zda se lidem líbilo stories. Na základě odpovědí tak můžete zjistit, zda dělat podobný obsah, který se lidem dle hlasování líbil, nebo ho vyřadit. Podobným způsobem můžete zjišťovat mnoho dalších informací, které vám pomůžou pochopit vaše fanoušky a tvořit obsah na míru.

Využijte obsah

Pokud máte již vytvořený nějaký obsah pro další komunikační kanály, například pro Facebook, využijte ho i ve Stories. Přikládáme příklad našeho klienta Albert, kde jsme využili recepty z jejich Magazínu a udělali z nich Insta Stories. Takto jednoduše lze přenést již zpracovaný obsah do příběhů. Takže recyklujte!

Instagram Stories

Zapojte followery

Ať už již výše zmiňovanými anketami či soutěžemi, ale můžete je ve stories na firemním profilu vyzvat, aby poslali do directu fotky nebo je otagovali vámi zvoleným hastagem. A když to udělají, za odměnu jejich fotky sdílejte v Insta stories.

Toto jsme aplikovali u klienta Bose někdy na počátku spolupráce. Lidé měli posílat fotky, obrázky se zakomponovaným produktem. Bose měl tehdy nějakých 200 fanoušků a 20 z nich ty fotky opravdu poslali. Vznikl z toho další obsah pro Stories a navíc jsme udělali radost těm, kteří fotku poslali a mohli se pak zhlédnout a samozřejmě pochlubit se i u svých kamarádů.

Jednotný styl

Není to úplně pravidlo. Ale pokud máte nějaký brand manuál, proč ho nepoužívat do Stories? 🙂 Lidé tak budou sledovat příběhy a hned rozpoznají, že jste to vy.

A jak by Stories neměly vypadat?

Přikládáme pár příkladů. Na prvním obrázku je jedná velká chyba, a to u prvku Call-to-action, u kterého šipka musí být situována směrem dolů, kde se followers přesměrují na vámi požadovanou stránku. Šipka do strany nutí uživatelé kliknout na označené místo. To je akorát přesměruje na další strories. Druhý příběh snad tvořil nějaký vtipálek 😀 A třetí příběh s velmi zmateným vizuálem nás zasáhl asi měsíc po ukončení zde promované soutěže Instagram roku, na kterou odkazuje, takže bacha, kontrolujte termíny svých reklam a hlavně vizuál! 🙂

Instagram Stories

Jaké jsou trendy ve vizuálu na Instagramu roku 2018?

Modrá a červená, negativ a alba

Ano, tyto dvě barvy jsou trendem tohoto roku, takže neváhejte si s nimi ve vizuálu pohrát. Negativní fotka může vypadat velmi zajímavě a zaujmout. Alba všichni známe, všichni je používáme, tady dáváme do pozornosti příklad dlouhé fotky rozdělené do alba. Tímto způsobem by se dala dlouhá fotka použít i do Stories.

Trend 2018

Alba na Instagramu

A ještě novinka od Instagramu!

Instgram představil Stories Highlights. Vy si tak můžete udělat alba ze svých stories, které se na profil uloží. Můžete tak dělat různá alba, jako například recepty, atd… Více si přečtete na stránce newsfeed.

A na závěr pár tipů na aplikace, se kterými bude váš obsah skutečně poutavý 🙂

  • SNAPCHAT
  • HYPERLAPSE
  • BOOMERANG
  • VIDLAB
  • PHOTOSHOP
  • GLITCH CAM
  • CANVA
  • HYPNO
  • VIDEOLEAP
  • VSCO (PRO)

Přejeme mnoho podařených “storíček”! 🙂

 

Autor: Žaneta Sikorová