… a na další rychlé změny, které ovlivňují výkon PPC kampaní
Společně s naším klientem, který je významným prodejcem nadzemních bazénů, trampolín a dalšího vybavení na zahradu, jsme byli postaveni před výzvu. Věděli jsme, že aktuální počasí a teplota mají velký vliv na chování nakupujících, který se ve výsledku projevuje výraznou změnou ceny za konverzi. Proto je pro udržení přiměřené návratnosti investic výhodné měnit CPC (cost per click) tak rychle, jako se mění počasí. Jak ale na to?
Na proměnlivé počasí je i AdWords automatizace krátká a nedokáže na tento vliv reagovat dostatečně rychle. Zvlášť, pokud kampaň negeneruje stovky nákupů za hodinu.
Vytvořili jsme proto řešení na míru pomocí skriptů a API rozhraní, které zatím v AdWords nenajdete. Díky tomu jsme dokázali upravovat nabízené ceny za proklik několikrát denně, a to zcela automaticky dle aktuálního počasí v ČR a podle předem stanovených pravidel. To celé bez potřeby manuální práce PPC specialisty.
Celé kouzlo v našem případě začíná na webu openweathermap.org, ze kterého se prostřednictvím API stahuje každou hodinu skript s aktuální informací o počasí v předem definované lokalitě.
Tento skript pak porovná získané informace s předdefinovanými stavy (slunečno, deštivo, mrholení, zataženo) a dle toho odešle do AdWords pomocí API úpravy nabídky. Ve sdílené tabulce můžeme nastavovat úpravu nabídky pro definované stavy počasí (např. 1,3 znamená úprava nabídky +30 %)
Dále můžeme vybírat konkrétní kampaně, pro které chceme tuto změnu nastavit.
Úprava nabídky je následně zapsána do reklamního systému AdWords jako úprava nabídky pro lokalitu. (např. Zataženo = úprava nabídky 0,9 = -10 %)
I díky tomuto skriptu se nám podařilo zvýšit meziročně konverzní poměr kampaní o 77 % a dosáhnout 100% nárůstu tržeb při zachování podobného objemu návštěvnosti a nákladů.* (*Kampaň byla průběžně optimalizována i ručně a není tak možné vyhodnotit samotný přínos skriptu).
Pokud také prodáváte zboží na jehož prodej má vliv rychle se měnící proměnná a váš specialista nestíhá se změnami v kampaních pracovat, neklesejte na mysli a pracujte se skripty. Ne vše totiž zvládnou automatická pravidla dostupná v AdWords. Často ani není nutné nové skripty vymýšlet a programovat. Jak už to tak bývá u většiny problémů, někdo před námi je už vyřešil. A často se o řešení i rád podělí. Takže než budete hledat zkušeného programátora a rozpočet na desítky hodin jeho práce, zkuste trochu googlit a pravděpodobně najdete hotový skript i s návodem jak jej nasadit, nastavit a zprovoznit, takže vše zvládnete i se slabou znalostí programování.
Máte pocit, že skripty jsou to co by vám mohlo pomoci zvýšit výkon vašich kampaní a vylepšit tak vaše podnikání ale sami to nezvládnete? Obraťte se na nás!
Autor: David Karas