Reklamní účty, napojení plateb a informační štítek krok za krokem
Dnešní díl je více obrázkový a věnujeme ho správnému nastavení reklamního účtu pro LinkedIn. Dozvíte se, jak vytvořit účet, napojit platební kartu a nastavit si měřící kód a konverze. Pokud ale váháte, zda LinkedIn pro své kampaně využít, nenechte si ujít i náš první díl.
Založení účtu a přiřazení platební metody
Před založením reklamního účtu doporučujeme mít vytvořenou stránku společnosti. Pro založení reklamního účtu se přihlaste do sítě LinkedIn pod svým přihlašovacím účtem. Na horním panelu vyberte možnost inzerovat (úplně vpravo). Tento krok vás přesměruje do LinkedIn Campaign manageru, kde kliknete na možnost vytvořit účet.
Ten si pojmenujete a zvolíte si měnu, ve které chcete účet vést. Pozor, česká koruna v menu prozatím chybí. Jako nejvhodnější se proto nabízí platba v EUR nebo USD. Pokud nevyužíváte ve vašem podnikání žádnou z těchto měn, doporučujeme založit účet v USD, a to z důvodu nižšího kurzu. Následně připojíte vaši stránku, potvrdíte a máte hotovo.
Nyní je potřeba k reklamnímu účtu ještě přidat platební metodu. Tu může přidat pouze uživatel s oprávněním billing admin, který v účtu může být jen jeden a nemusí se jednat o vlastníka účtu.
Vpravo nahoře kliknete na název účtu a ve zobrazeném menu vyberete Centrum fakturace (Billing center).
Zde přidáte platební metodu. Později v této sekci kromě souhrnu všech platebních metod najdete také souhrn všech vyúčtování.
Po vyplnění platebních metod je váš účet připraven k inzerci.
Nastavení informačního štítku (Insight tag)
Informační štítek (Insight tag) slouží k měření výkonu kampaní a lze jej snadno nastavit.
V nastavení účtu vyberte záložku Informační štítek (Insight tag).
Následně se vám objeví 3 možnosti nasazení:
1. pomocí vložení kódu do webu
2. odesláním instrukcí pro vývojáře na váš e-mail
3. pomocí nástroje třetí strany, např. Google tag manageru
Jakmile máte tag nasazen, můžete se pustit do nastavení jednotlivých konverzí.
Rada na závěr
Jednotlivé konverze si dobře pojmenujte tak, abyste hned na první dobrou věděli, co daná akce měří. Poté si stačí vybrat typ konverze, nastavit hodnotu konverze, délku atribučního okna po kliknutí na reklamu nebo po zhlédnutí reklamy. Důležité je rozhodnout se, zda chcete měřit konverzi ze všech kampaní či jen některých, potažmo jak je konverze definována (pomocí URL adresy, nebo konverzní akce – kliknutí na tlačítko atd.).
Autorem článku je
Vít Diviš
Social Performance Specialist