Cílení kampaní krok za krokem
Další díl našeho LinkedIn seriálu je tu! Dnes se zaměříme na možnosti cílení, které nám tato síť nabízí. Proč využít LinkedIn pro své kampaně jsme vysvětlili v prvním díle a jak nastavit platby a založit reklamní účty jsme vás naučili zase v díle druhém.
Lokalita
Jako první si nastavte lokalitu, ve které chcete naši kampaň pustit. LinkedIn umí cílit na státy, kraje, města a obce.
Jazyk
Druhou volbou v rámci cílení je jazyk. Doporučujeme jako jazyk vybrat angličtinu. Důvod je poměrně jednoduchý. Angličtina necílí jen na anglické profily, v tomto případě jde o univerzální cílení na všechny profily v dané lokalitě. Oslovíme tedy i uživatele s českým jazykem na profilu. Pokud naopak vybereme konkrétní jazyk jako je třeba čeština, můžeme oslovit pouze uživatele, kteří mají v daném jazyce (v tomto případě českém) nastavený profil. Nikoli všechny, co mluví česky.
Publika a atributy uživatelů
Cílit můžeme na vlastní definovaná publika nebo podle vybraných kritérií. Z vlastních publik můžeme využít například seznamy uživatelů či společností, seznamy podobných uživatelů (LAL) nebo třetích stran společnosti.
Cílit můžeme i podle atributů uživatelů v profilu, ať už se jedná o lokalitu, demografii, věk nebo pohlaví. Ovšem také zde najdeme celou škálu specifických možností cílení. Můžeme oslovit zaměstnance z konkrétní společnosti či segmentu trhu, uživatele podle vzdělání, oboru studia či vystudované školy.
Dále můžeme využít cílení pomocí pozice ve firmě, dovednosti uživatele a jeho pracovních zájmů. Toto je velké specifikum LinkedInu. Stejné ani podobné cílení u žádné jiné sociální sítě nenajdeme.
Je zde také možnost využít automatické rozšíření o zájmy dle odhadu systému, nicméně toto cílení se nám nepřidá do nastavení kampaně. Abychom tedy měli alespoň částečnou kontrolu nad tím, že nám cílová skupina neuhne směrem, kam nechceme, měli bychom využít vyloučení těchto atributů, kterým se chceme vyhnout.
Příklad: Nastavím si zájem o finance, ale vyloučím zájem o pojišťovnictví.
Bonusový tip
Celou cílovou skupinu si můžeme uložit a příště znovu využít. Ušetříte si tak spoustu času.
Tolik tedy k efektivnímu cílení na LinkedInu. Příště se podíváme na konkrétní kampaně a optimalizaci doručování reklam.
Autorem článku je
Vít Diviš
Social Performance Specialist