Typy kampaní, reklamní účely a optimalizace doručování reklam

Ve 4. díle našeho LinkedIn seriálu se podíváme na možnosti výběru správného cíle kampaně. Pokud nevíte, jak na založení reklamního účtu, přečtěte si náš druhý díl. A pokud bojujete s cílením, tak si nenechte ujít díl třetí

LI-4dil

Zaměření na povědomí o značce (Brand awareness)

Cílení na povědomí o značce (Brand awareness) je vhodný typ kampaně, pokud chcete zvyšovat povědomí o vaší společnosti nebo potřebujete, aby vaši zákazníci nebo klienti lépe rozpoznali značku či její produkty mezi konkurencí.

U těchto kampaní klademe při vyhodnocování větší důraz na maximalizaci zásahu a zobrazení reklamy, který vede ke zvyšování podílu znalosti značky na trhu (Share of Voice). Obecně platí, že cílovou skupinu byste měli volit otevřenější s vyšším dosahem. Přesně cílené kampaně totiž snižují zásah, a tedy i potenciál.

Zaměření na návštěvu webu (Website visits / Traffic)

Druhým typem kampaně je cílení na návštěvu na webu (Website visits / Traffic). Zvolíte ho, pokud chcete získat návštěvy na webu a jedná se o konečné splnění cíle bez následující akce. Jedná se o vhodný typ například pro články na blogu či jiné stránky bez konverzních tlačítek. U těchto kampaní už se při cílení zaměřujeme na užší cílovou skupinu.

Zaměření na aktivitu / projevený zájem (Engagement)

Dalším typem kampaně je cílení na Aktivitu / Projevený zájem / Zvažování (Engagement). Tato kampaň se svým algoritmem snaží oslovit uživatele, kteří mají největší pravděpodobnost interagovat s vaší reklamou. Pokud chcete, aby se vaše reklama lidem líbila, aby ji sdíleli (včetně konkrétního hashtagu), komentovali ji nebo sledovali vaši firmu či značku, je obvykle nejlepší vybrat právě tento typ kampaně.

Další typy zaměření 

Pokud chcete, aby publikum vidělo vaši videoreklamu, je nejlepší možností zvolit cílení na zhlédnutí videa (Video Views). Video je sice k dispozici také u jiných typů reklam, avšak bez možnosti optimalizace na zobrazení videa a nabídky (BidCap) cen dle počtu lidí, kteří vaše video skutečně sledovali (cena za zhlédnutí). Videem na LinkedInu můžeme cílit jak na širší, tak na užší cílovou skupinu. 

Cílení na sběr potenciálních zákazníků (Lead Generation) si zvolte, pokud je vaším cílem získat kontakty na potenciální zákazníky pro vaši nabídku. Tyto kampaně využívají formuláře “Lead Gen” v prostředí LinkedIn, které jsou předvyplněné údaji z profilů členů sítě LinkedIn, což zvyšuje šanci na získávání vysoce kvalitních kontaktů potenciálních zákazníků s přesnými daty. Zde je lepší využít užší cílení.

Pro sledování a měření jednotlivých konverzí je optimální využít typ kampaně s cílením na webové konverze (Website conversion). Abychom webové konverze mohli měřit, je nutné mít správně nastavený Insight Tag, který měří výkon kampaní. Snadný návod, jak ho správně nastavit, najdete ve 2. díle našeho seriálu.

Konverzní kampaně se zaměřují na měření konverzních akcí (kontakty, přihlášení k odběru newsletteru, nákup atd.) a k měření skutečného dopadu reklam. Díky tomu lze následně optimalizovat kampaně pro lepší výkon.

vit-divis

Autorem článku je
Vít Diviš
Social Performance Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.