Již od začátku roku mapujeme české trendy v marketingu 2020. S aktuální dobou jsme se ale rozhodli zmapovat také dopady koronavirové krize na český marketing.
Jak to dopadlo? Posuďte sami.
Koho jsme se ptali
Přes LinkedIn jsme zmapovali celkem 145 názorů zástupců dvou táborů:
- profesionálů v marketingu (konzultanti, zaměstnanci agentur)
- zástupců firemního sektoru, kteří se o marketing starají
Předmět i forma podnikání rozhodují o (ne)úspěchu
Z průzkumu vyplynulo, že víc než kdy dříve hraje forma prodeje zásadní roli v tom, jak dotázaní v posledních týdnech přistupovali k marketingu a v jakém stavu se jejich společnost nachází.
Rostoucím segmentem trhu jsou zejména IT služby a e-commerce. Naopak nejvíce stagnující segmenty trhu jsou logicky cestovní ruch, hotelnictví a gastronomie.
V následujících dvou grafech vidíte, jak se poptávka po službách/produktech vyvíjí v agenturách (vlevo) a jak na klientské straně (vpravo) bez ohledu na formu podnikání.
E-commerce vítězí na celé covid-čáře
Z našeho průzkumu vychází, že obchodníci prodávající online častěji odpověděli, že poptávka po jejich produktech dokonce roste. Naopak ti, kteří mají pouze offline provozovnu hlásí nižší poptávku po svých službách.
S tím jde ruku v ruce i objem marketingové práce. Ten se nyní zvyšuje zejména u těch, kdo prodávají a komunikují se zákazníkem online. Téma digitalizace roste a internet nikdy nebyl tak důležitý prodejní a komunikační kanál, než nyní. Často na něm totiž stojí přežití celého podnikání.
Nejčastější slova, která skloňujeme
Ty vám neprozradíme. Byla by totiž škoda, kdybyste si celý průzkum nepročetli sami. Možná vás inspiruje, kde většina z nás vyhledává informace o marketingovém dění, nebo která opatření ve firmách nejčastěji zavádíme.
Stáhněte si celý dokument zde a odhalte klíčová slova doby koronavirové.
Autorkou článku je
Klára Stehlíková
Senior Copywriter & Idea Maker