E-shop se stříbrnými šperky Olivie koncem června 2024 připravoval ikonickou akci Night Shopping. Klient si od ní sliboval zvýšený traffic e-shopu a objednávky v hodnotě 1 mio za den akce jen díky PPC. Díky naší mediální strategii – kombinaci specifických kampaní v rámci Google Ads (Demand Gen a Performance Max) a zapojení influencerů se nám cíl podařilo naplnit.
Co bylo cílem?
Night Shopping je jedna z nejsilnějších akcí roku z pohledu tržeb a objednávek. Během omezené doby akce, v čase mezi 19:00 – 23:59, mohou zákazníci využít speciální slevy na nákup na e-shopu, které nejsou dostupné během dne. Slevový kód, včetně výše slevy 33 %, byl zveřejněn až na začátku akce.
Naším úkolem bylo maximalizovat návštěvnost e-shopu v době konání akce a podpořit tak nákupy na e-shopu. Cílem bylo dosáhnout hodnoty objednávek přes PPC platformy 1 mio Kč v den akce.
Jak jsme na to šli?
Demand Gen kampaň
Night shoppingovou akci jsme v rámci reklamního systému Google Ads podpořili 2 specifickými kampaněmi. Tou první je kampaň na podporu poptávky – Demand Gen, kde jsme využili variabilních možností kampaně a Night shopping jsme komunikovali pomocí statických bannerů, videí k akci a produktových carouselů s bestsellery Olivie. Samotná kampaň byla rozdělena do jednotlivých reklamních sestav dle způsobu cílení, kdy jsme cílili na “signální” publikum, které představuje mix klientských dat (data ze CRM systému klienta) nebo tradičních in-market publik. Další reklamní sestavou byla například sestava, která cílila na uživatele, kteří navštívili v posledních 30 dnech web a zobrazili si konkrétní produkt a odešli bez nákupu.
Demand gen bannery
Performance Max kampaň
Druhou kampaní byla krátkodobá Performance Max kampaň bez připojeného produktového feedu. Kampaň se poté typicky zobrazuje v rámci bannerové sítě, video sítě a ve vyhledávání. Tuto kampaň jsme poté spouštěli již přibližně týden před samotným konáním akce za účelem, aby kampaň nasbírala dostatečné množství dat na optimalizaci a byla připravena v době konání akce přinést co možná nejvyšší možné tržby. V rámci samotné kampaně jsme pracovali obdobně jako u předchozí Demand Gen kampaně s mixem podkladů – se statickými bannery a videi, které komunikovaly samotné konání akce. Pro cílení kampaně jsme využili možnosti tvorby signálu, který obsahoval například data za uživatele s předchozího ročníku akce Night shopping nebo návštěvníky události na Facebooku.
Performance max banner
Zapojení influencerů
Pro tuto kampaň jsme pečlivě vybrali 5 influencerek, se kterými máme dlouhodobě ověřenou spolupráci a které prokazatelně přinášejí výsledky. Tentokrát jsme navíc rozšířili tým o nové slovenské tváře, aby akce získala širší dosah. Influencerky nám nejen pomohly nabudit zájem před samotnou akcí, ale díky jejich obsahu se zvýšil engagement a pozitivní reakce na sítích.
Dosažené výsledky
Night Shopping přilákal obrovské množství návštěvníků, a to hned v prvních minutách. Stránky nevydržely nápor a byly na dvě hodiny mimo provoz. V tomto klíčovém okamžiku jsme s klientem pružně reagovali – a to i přesto, že akce probíhala v neděli. Ihned jsme utlumili všechny běžící kampaně, aby zbytečně neutrácely rozpočet.
A protože v e-commerce světě každá minuta hraje roli, klient se rozhodl akci neplánovaně prodloužit na celý následující den. My jsme okamžitě přizpůsobili veškeré kampaně, spustili nové bannery a texty. Během několika minut jely kampaně znovu na plné obrátky. Oceňujeme také flexibilitu influencerek, které nad rámec původní dohody vydaly stories o prodloužení akce po výpadku webu.
Díky flexibilnímu přístupu a rychlé komunikaci s klientem jsme dosáhli skvělých výsledků:
- Na Google Ads jsme připsali téměř 1 milion korun v tržbách.
- Kampaň přinesla přes 850 objednávek za 2 dny trvání akce.
- Drželi jsme PNO do 20 %, což bylo stanoveno jako maximální limit.
Díky spolupráci s influencerkami jsme získali:
- 309 objednávek v hodnotě 409 134,32 Kč
- 601 759 impresí (organika)
- 301 166 kumulativní dosah (organika)
Night Shopping s Olivie.cz byl obrovský úspěch. Stránky sice na chvíli spadly, ale rychlá reakce a flexibilita nám umožnily prodloužit akci a během dvou dnů dosáhnout téměř milionu korun v tržbách a více než 850 objednávek. Díky influencerkám jsme také zvýšili dosah a engagement na sociálních sítích, což skvěle podpořilo celou akci.
Děkujeme všem, kteří se na projektu podíleli a hlavně týmu Fragile:
Account Manager: Jana Michaud
Performance specialista: Filip Vlasák
Performance and branding specialista: Iveta Beranová
Influencer Manager: Táňa Borošová
Influencer Team leader: Dominika Rejzlová
Zaujala vás tato případová studie a rádi byste využili sílu performance i na svých projektech? Neváhejte nás kontaktovat.
Autorem článku je
Markéta Němá
Marketing Specialist
Spoluautorem článku je
Filip Vlasák
Performance Analytics Specialist