V předchozí kampani jsme pro sešity Oxford vytvořili novou brand identitu i komunikaci. Teď ale otočme list. V návaznosti jsme totiž nastartovali aktivační kampaň, kterou jsme v období letních prázdnin umístili na Instagram.
Musí být školní tématika o prázdninách pruda?
Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o brandu Oxford u studentek, a to v období těsně před nákupem školních pomůcek. To znamená v létě. Proto jsme museli najít způsob, jak školní téma komunikovat poutavě a kontinuálně, pracovat s publikem, tak, aby mělo důvod se k nám vracet, vytvořit soutěže, které na Instagramu zaujmou a celé to vhodně propojit s influencery. A proto…
…Vítejte ve School of Cool!
Z Instagramu jsme vytvořili “školní třídu”, ve které studium není nuda a probranou látku bude naše cílová skupina (žačky a studentky) opravdu moct využít.
Díky rozhovorům se zástupkyněmi cílové skupiny (školačky a studentky do 15 let) jsme společně vytipovali oblasti našeho “vzdělávání”, kterými se budeme ve School of Cool zabývat a zabalili je do grafiky, která školní nudu neslibuje.
Do rozvrhu jsme tak zařadili 4 cool předměty: Instagramopis, Krasopsaní, Beautylogii a DIY výtvarku.
Vyučující
Vyučující předmětů byli “odborníci” z řad influencerů. Ti pro studenty vymysleli užitečné tipy, jak zazářit a odstartovali seriál soutěží v podobě domácích úkolů. Ty naši studenti řešili přímo na profilu @sesity_oxford. Výhra? Cool! Hráli jsme o sešity Oxford s vlastnoručními podpisy influencerů, kteří svůj “předmět” vedli, stickerky na sešity navržené influencerem a také fotoaparáty Instax.
Něco navíc
Po celou dobu výuky ve School of Cool jsme pracovali se Stories:
- ankety s tipovačkou, kdo bude příští vyučující a koho by si sledující přáli
- nápovědy a záběry z podepisování sešitů Oxford
- samotní “vyučující” influenceři pro náš účet natáčeli svá naučná videa, která jsme jako učební látku ukládali do Highlights
- výhercům jsme kromě výhry posílal i dopis s motivací, aby se o radost podělili na Insta Stories. Odezva byla 100%, což pro nás představovalo další organický dosah
Přiblížit sešity Oxford a influencery školákům je ?
Ze zkušenosti víme, že spojit produkt sešitu do školy s hmatatelnou spoluprací influencera přináší vysoký organický dosah. Proto jsme do kampaně zařadili tyto výhry:
- stickerky na sešity od Adama Macha
- sety sešitů s podpisem influencera
- Instax
Celkově jsme s influencery vytvořili 4 řádná soutěžní kola a jedno bonusové. Průměrně jsme získali na jedno kolo 4560 soutěžících a dohromady celkem 22 798 soutěžních komentářů. Na účtu @sesity_oxford i díky influencerům přibylo 10 400 nových followers.
Další podpora kampaně: GDN
Display bannery odkazovaly návštěvníky přímo na microsite schoolofcool.cz, kde jsme zveřejnili pravidla a veškeré informace k soutěži.
Bounce rate u této kampaně bylo pouhých 43,44 %.
Naučili jsme publikum, že “school” může být se sešity Oxford “cool”
Vhodně jsme propojili školní život s tématikou, která cílovou skupinu zajímá. Každá školačka chce totiž být v Instagramopisu, Krasopsaní, Beautylogii i DIY výtvarce premiantka.
Když navíc tyto předměty vyučují vzory v podobě influencerů a výhrou z domácích úkolů jsou vlastnoručně podepsané sešity Oxford či Instax, máte od cílové skupiny follow.
Kampaň navíc byla záměrně rozdělena do několika soutěžních kol tak, abychom mohli s publikem pracovat a motivovat je se na náš profil vracet. To se povedlo na jedničku.
- S celkový počtem 22 798 soutěžních komentářů jsme oproti minulému roku výrazně předčili zapojení cílovky do soutěží.
- Oproti minulému roku, kdy měl profil @sesity_oxford na konci kampaně přes 3 000 fanoušků, jich máme o rok později 12 300!
- Sklady nestíhají sešity Oxford prodávat
- Máme aktivní komunitu, se kterou budeme i nadále pracovat
Chcete taky kampaň, ke které se budete rádi vracet? Obraťte se na nás.
Klára Stehlíková
Copywriter