Na Instagramu můžete mít maximálně 30 hashtagů v popisku příspěvku, ale mnoho značek a tvůrců volí spíše nižší počet – mezi 3 a 5. Hashtagy se většinou vkládají na konec, tedy za copy. Někteří tvůrci využívají také různé separátory (např. tečku na řádek), aby se hashtagy zobrazily až po rozkliknutí copy.
Hashtagy nesmí chybět ani v popisu profilu. Můžete je na Instagramu vyhledávat a sledovat. V analytice lze také zjistit počet zobrazení.
Hashtagy na Facebooku? Ale ano, i tady fungují. Pokud z vaší stránky zveřejníte příspěvek, tak skrze hashtagy ho lze teoreticky dostat k lidem, kteří vaši stránku nesledují. Je ale důležité použít relevantní hashtagy, přes které se k němu potenciální sledující dostanou.
Aktuálně zde ale mnoho značek hashtagy aktivně nepoužívá a pokud ano, tak se omezují na minimální počet 2-3. Můžete je napsat kamkoliv ve vašem příspěvku nebo přidat do komentářů. Jsou užitečné pro seskupování obsahu v soukromých skupinách podle tématu.
Hashtagy na LinkedIn fungují prakticky podobně jako na TikToku a Instagramu. Využívají se ke kategorizaci obsahu.
Díky nim uživatelé najdou obsah či konkrétní téma. Pomohou k tomu, aby vás objevili další uživatelé, včetně těch, kteří s vámi zatím nejsou propojeni. Navíc je můžete na LinkedIn sledovat, což znamená, že se příspěvky obsahující vámi zvolené hashtagy budou zobrazovat ve vašem kanálu.
Na LinkedInu je dobré s počtem hashtagů šetřit, optimální je jich použít v postu 1-5. Hashtagy můžete vložit kamkoliv do vašich příspěvků, článků či komentářů.
Také na TikToku je optimální použít v příspěvku 3-5 hashtagů. Hashtagy najdete v popisech videí nebo na stránce Prozkoumat, kde jsou trendující hashtagy a videa, která je používají. A právě kombinování unikátnějších a specifických niche hashtagů s těmi trendujícími je nejlepší cestou, jak organicky podpořit váš obsah.
Jednoznačná pravidla, jak k hashtagům přistupovat, neexistují. Vždy je dobré rozmyslet si, jak jejich používání sedí k vaší značce (klidně i té osobní). Jestli je využijete k vyhledávání vašeho obsahu, vytvoříte vlastní unikátní hashtag nebo je použijete jako klíčová slova. Myslete na to, že nemá smysl používat příliš obecné a nerelevantní hashtagy.
Vždy vybírejte hashtagy, které jsou relevantní ke konkrétnímu obsahu a rezonují s vaší cílovou skupinou.
Pravidelně analyzujte výkon svých hashtagů a sledujte trendy. Pomoci vám s tím mohou dnes již rozšířené nástroje pro správu sociálních sítí, které často nabízejí také analytiku hashtagů.
Hashtagy zůstávají i dnes důležitým nástrojem pro zviditelnění a kategorizaci obsahu na sítích. Správné používání hashtagů vyžaduje pochopení aktuálních trendů, přizpůsobení se změnám algoritmů a důraz na kvalitu před kvantitou. Správná strategie hashtagů může výrazně zvýšit dosah a interakci s vaším obsahem, zatímco nesprávné používání může mít opačný efekt. Je jisté, že # ještě není v roce 2024 dead.