Uběhlo to jako voda a my už máme silnou pubertu. A že je co slavit!
O punkových začátcích firmy o dvou lidech již kolují legendy. Psal se rok 2007 a Daniela Kafku na jedné z parties napadlo, že založí firmu. Měl totiž zkušenost z realizací webových projektů i online marketingu pro velké nadnárodní společnosti v První Multimediální (jedna z prvních webových agentur v ČR) a zároveň provozoval jeden z tehdejších největších hudebních serverů techno.cz. Díky tomu znal problematiku prodeje online reklamy i z druhé, ‘publisherské’ strany.
„Začínali jsme jako malý ‘mediální shop’ zaměřený na realizaci kampaní a nákup médií pro skvělé klienty, jako byl Jan Becher Pernod Ricard a Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR (ZPMVČR), kteří s námi vydrželi až do roku 2022. Se značkou Pilot Pen, se kterou spolupracujeme také skoro od začátku, vymýšlíme skvělé kampaně ještě dnes,” říká k tomu Dan.
Nezůstalo u slov a o několik let později je tu klíčová digitální marketingová agentura s velkým portfoliem významných klientů, více než 70 zaměstnanci a stále držící hodnoty svobodné firmy. Jaké byly naše další významné milníky?
Začalo to správou PPC kampaní
V prvních letech postačila jako kancelář malé agentuře o pár lidech jedna místnost na Chodově sdílená s eventovou agenturou M-Ocean vedená Danovou manželkou Martinou. Kromě nových zaměstnanců přišla také nová spojení, a tak jsme se v roce 2014 stali součástí skupiny Etnetera Group, která tehdy sídlila na Letné. Od té doby společně sdílíme nejen kancelářské prostory, které se nakonec z Letné přesunuly do Holešovického přístavu, ale také filozofii svobodné firemní kultury.
Důležitým milníkem ve směřování agentury byla první konference partnerských agentur Google Agency Day ve Varšavě v roce 2013, kam jsme byli jako perspektivní agentura pozváni a následně jsme od Google ČR dostali velký support a mohli se pořádně opřít do výkonnostních kampaní. V roce 2015 již byla naší nejsilnější stránkou správa PPC kampaní, a proto jsme se také v tomto roce už podruhé stali klíčovým partnerem Google. Toto partnerství si držíme dodnes. Zároveň jsme PPC reklamu rozšířili o správu sociálních sítí, a tak se nábor zaměstnanců i nových klientů mohl rozjet na plné obrátky.
Na správu sociálních sítí navázala kreativa
Do roku 2017 jsme služby rozšířili ještě o kreativu a uzavřeli ho s celkovým obratem převyšujícím 100 milionů Kč, 35 zaměstnanci a plány na rozvoj v oblastech marketingové automatizace, realizace integrovaných online a TV kampaní a kampaní v rámci CEE regionu.
V duchu zachování punkových hodnot a oblíbenosti cestování jsme se v roce 2018 poprvé společně vypravili na Bali, kde jsme přičichli ke kouzlu digitálního nomádství, které jsme ještě párkrát zopakovali.
Rok 2019 byl rokem zlomovým. Jako jedna ze 4 agentur jsme se stali klíčovým partnerem Googlu pro export. V té době jsme už byli i certifikovanou agenturou Sklik.cz. Na soutěži WebTop100 se stal Daniel Kafka v tomto roce osobností digitálního marketingu, čímž symbolicky uzavřel jednu kapitolu. Pomyslné ředitelské žezlo pak předal Radimu Pelánkovi a přesunul se do role stratéga.
Na jaře roku 2020 došlo také k propojení s komunikační skupinou KNOWLIMITS GROUP. Naši firmu v té době tvořilo 43 marketingových pracovníků. Ještě téhož roku skupina KNOWLIMITS Group získala 50% podíl, čímž jsme přestali být součástí Etnetera Group.
Kam jsme to dotáhli?
V roce 2021 už nás bylo přes 60. Do teď jsme tvořeni managementem a 4 týmy – týmem account managerů, týmem social media specialistů, týmem performance specialistů a kreativním týmem. Navíc nabízíme široké spektrum služeb z oblasti online marketingu.
Na konci roku proběhlo úplné převzetí firmy skupinou Knowlimits.
K Radimovi Pelánkovi se v roce 2022 přidala Šárka Wagenknecht, a to na pozici provozní ředitelky. Knowlimits se stala jedničkou na českém mediálním trhu a my jsme na soutěžích sbírali jednu cenu za druhou. Odnesli jsme si například zlato z Internet Effectiveness Awards i IMC Czech Awards za kampaň pro Pilot Pen a bylo toho mnohem víc. Naši benjamínci se navíc blýskli na Young Lions.
Velké díky patří našim dlouholetým klientům
Jsme rádi, že k našim dlouholetým klientům jako je Pilot Pen, Jan Becher Pernord Ricard, Marimex nebo Albert, se postupem času přidali a přidávají další a další jako např. Johnson&Johnson, Kia, Sephora, Bose, Vermont, Kofola, innogy nebo Sarantis, pod který patří značky jako Astrid, Indulona, Fino a Bioten.
A jaké jsou plány a vize Fragile do budoucna?
„Chceme být jedničkou na trhu pro klienty, naše zaměstnance, ale i pro lidi z agenturního prostředí. I nadále se budeme zaměřovat na nábor seniorů, kteří se o Fragile zajímají více než kdy dříve. V současné době k nám přichází skvělí lidé s dobrým know-how, což nás neuvěřitelně posouvá dopředu. Díky tomu získáváme větší zakázky a klienty, kteří oceňují naši rostoucí odbornost a profesionalitu spolu se schopností zvládnout komplexní kampaně pod jednou střechou.
Mezi další cíle patří rozvoj naší jedinečné kultury. Mám velkou radost, že se nám i při současném počtu zaměstnanců stále daří udržovat na trhu velmi dobrou pověst skvělého zaměstnavatele. To si chceme udržet, protože lidé a vzájemné vztahy jsou pro nás stále tou největší hodnotou. Chceme také rozšiřovat naše služby a dále využívat potenciál mediální skupiny Knowlimits, jejíž jsme součástí a se kterou společně držíme první pozici na trhu v žebříčku RECMA v České republice,“ dodává CEO, Radim Pelánek.
Autorka článku:
Dana Yousifová
Senior Copywriter & Idea Maker