Připravili jsme pro vás přehled tipů a rad, které se v době rouškové mohou hodit vám i vašim kolegům.
I přesto, že vláda zatím neomezila počty lidí v kancelářích, tak se mnozí z nás uchýlili k práci z domova. Velkou výhodou je, když jste jako firma na HOčka zvyklí. Pro Fragile není home office velká změna, ale záleží hodně na firemní kultuře. Hlavní pilíře produktivní práce z domu jsou správná komunikace, odpovědnost a důvěra.
- O nastavení remote práce si můžete přečíst v e-booku, který vydal jeden z nejpoužívanějších nástrojů pro vzdálenou komunikaci Slack. Další tipy pro podnikatele i zaměstnance v době karantény vydal Google i Facebook.
- My nejčastěji využíváme Google Hangouts/Meet – v pondělí jsme poprvé vyzkoušeli poradu v počtu 17 a díky dobrému moderování a včasnému sdílení agendy proběhla snad ještě lépe než v naší zasedačce. Další skvělé nástroje, které aktivně používáme pro komunikaci s klienty i mezi sebou, jsou Zoom.us nebo Whereby.
Těžká doba se nejlépe překonává dobrými zprávami, a proto pro vás máme výběr pozitivních informací z oblasti marketingu.
- Zaznamenáváme velkou vlnu solidarity na sociálních sítích. Na Facebooku vznikly skupiny s tipy, co zajistit v době karantény a vznikají nejrůznější edukativní programy, které můžete sledovat v klidu z domova.
- Pod hashtagem #rouskyvsem najdete více než 3 300 příspěvků na Instagramu.
- Influenceři využívají svůj vliv a vybízejí své followers, aby zůstávali doma, myli si ruce, nosili roušky a byli ohleduplní k ostatním. K osvětě o tom, jak se zachovat v době rouškové se přidal například Kovy, Martin Veselovský a na holičkách nás nenechává ani Nikol Štíbrová s vypečenými tipy, jak se zabavit v karanténě.
- Vznikají také komunity dobrovolníků, které pomáhají seniorům nebo šijí roušky pro ty, kteří je potřebují.
- Tady najdete přehledný článek o tom, co marketéři v této době řeší. Nárůst návštěvnosti mají v tuto chvíli hlavně weby o zpravodajství, bankovnictví a financích.
- Vzhledem k tomu, že většina z nás zůstává doma, narůstá konzumace obsahu na sociálních sítích, YouTube a jiných kanálů se zábavným obsahem..
Nejsme jasnovidci a nevidíme do budoucnosti, ale díky spolupráci s firmami z nejrůznějších odvětví máme přehled o tom, co se kolem děje. Náhlé omezení celého státu ovlivní nás všechny, a proto je dobré se informovat a využít situace ve prospěch vaší firmy a zaměstnanců.
- McKinsey popisuje, jak pandemie ovlivní podnikání a pravidelně vývoj aktualizuje. Švédský akcelerátor zpracovává dopady pandemie. Ať už jste malý či velký podnik, tento článek je pro vás. Několik právních rad od FrankBold se vám také může hodit.
- Majitelé restaurací a kaváren velmi rychle reagují na nenadálé změny. Vytvořili výdejní okénka, nebo začali s rozvozem jídla ať už sami či s pomocí rozvážkových služeb jako je Dáme jídlo, Ubereats nebo Wolt.
- Naštěstí online svět funguje bez problému. Vždy je výhodné sledovat, jak se nově uživatelé v online prostoru chovají. A vzhledem k tomu, že všichni sedíme u počítače a máme o něco víc času, teď je ta správná doba se soustředit na e-commerce a podporovat online marketing.
- Platforma Caflou, která pomáhá podnikatelům s řízením cash flow, přišla s konkrétními doporučeními pro řízení firemních financí v dnešní turbulentní době.
- Některé segmenty e-commerce mají vyšší prodeje než během Vánoc. Například jeden z největších e-commerce hráčů v ČR Alza.cz zaznamenává nárůst prodeje v některých segmentech (prací prostředky, volnočasové aktivity, knihy, atd.) až o 700 %. Online prodej má teď smysl více než kdy dřív. Poraďte se s námi, jak váš business můžeme posunout dál.
Poslední sekci chceme trochu odlehčit. Psychologové doporučují zachovávat klid, omezit stres a nesledovat napjatě zprávy každých 15 minut. Raději využijme zklidněné doby k věcem, které již delší dobu odkládáme.
- Zavolejte si s rodinou a blízkými a dejte si společnou večeři na dálku.
- Vytvořte si seznam všech filmů a seriálů, které jste chtěli vidět, ale neměli jste na ně čas.
- To stejné doporučujeme s knihami a audioknihami.
- Můžete si vybrat z nespočtu cvičebních plánů, které jsou online a zdarma. Od jógy až po posilování a cardio po domácku (a samozřejmě varianta pro běžce od Nikol).
Už teď je jasné, že krize nás stmelí. Jsme v tom všichni společně, neváhejte se na nás obrátit s čímkoliv, kde můžeme být nápomocní.
Autorkou článku je
Dominika Vamberská
Marketing & PR Coordinator