ACCESS

Pří správě kampaní potřebujeme získat přístup do různých účtů, abychom mohli do systémů nahlížet a dělat úpravy. Níže najdete jednoduchý návod na sdílení přístupů k marketingovým nástrojům.

GUIDE

Pří správě kampaní potřebujeme získat přístup do různých účtů, abychom mohli do systémů nahlížet a dělat úpravy. Níže najdete jednoduchý návod na sdílení přístupů k marketingovým nástrojům.

NÁVOD, JAK NASDÍLET PŘÍSTUPY K ÚČTŮM:

PPC SYSTÉMY

1)

Pro přístup budeme potřebovat vaše zákaznické číslo ve tvaru xxx-xxx-xxxx, které najdete v GAds vpravo nahoře nad vaším e-mailem.

 

GoogleAds1 screen

2)

Následně vám zašleme žádost o přístup do vašeho účtu, která vám přijde na e-mail a najdete ji i v GAds jako notifikaci pod zvonečkem v horní šedé liště vedle čísla účtu. Po přijetí žádosti vám ještě přijde potvrzovací e-mail o propojení. Od této chvíle je vše připraveno.

1)

V účtu pro Sklik se nejdříve proklikněte do Nastavení přes pole s e-mailem v pravém horním rohu.

Sklik screen

2)

V Nastavení účtu v sekci Nabídnout přístup/požádat o přístup vyberte Nabídnout přístup. Do jména účtu zadejte e-mail (v našem případě – fragile.media@seznam.cz) a udělte práva alespoň jako Správce kampaní. Po přijetí žádosti je účet nasdílený.

Sklik2 screen

SOCIAL MEDIA

1)

Pro přidání agentury nejdříve rozbalte menu nahoře vlevo a vyberte možnost Nastavení firmy (v horní části nabídky). Následně přejděte na Uživatele, vyberte Partneři a klikněte na tlačítko Přidat.

FB1 screen

2)

Partnera můžete přidat skrz unikátní ID číslo. Pro sdílení s naší agenturou vyplníte ID: 829908243709965.

FB2 screen

3)

V dalších krocích vyberte všechny potřebné položky, které budeme potřebovat (reklamní účet, firemní stránka, IG firemní profil, pixel, katalog) a u každé položky ideálně zvolte možnost Správce. Je to ten nejlepší způsob, jak můžeme nastavit vše potřebné a předejít případným problémům z důvodu omezených práv.

FB3 screen

1)

Přístup ke stránce – Nasdílejte nám přihlašovací údaje: uživatelské jméno & heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který Instagram standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.

1)

Správa firemní stránky – Práva se udělují konkrétním osobám z agentury, kteří budou na správě firemní stránky spolupracovat. V sekci Administrativní nástroje na profilu stránky kliknete na Nastavení – Nastavit správce a přidejte jednotlivé osoby skrz jejich osobní LinkedIn profily. Ideálně nastavte roli Super správce, abychom předešli případným problémům z důvodu omezených práv.

Reklamní účet – V rozhraní LinkedIn klikněte na Advertise v horní části stránky hned vedle Work nebo přímo klikněte na odkaz: https://www.linkedin.com/campaignmanager/accounts

Linkedin1 screen

2)

Vyberte váš účet, pro který chcete sdílet přístup a pošlete nám jeho ID, které je vidět hned pod účtem. Následně vám zašleme žádost o sdílení a vám stačí žádost potvrdit.

Linkedin2 screen

1)

Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

1)

Přístup ke stránce
Nasdílejte nám přihlašovací údaje: uživatelské jméno, telefon nebo e-mail & heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který TikTok standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.

Reklamní účet

Pro TikTok je sdílení dost podobné jako na Facebook. Nejdříve se přihlaste ke svému účtu TikTok Business Center jako správce (https://business.tiktok.com/). V levém menu nahoře přejděte přes User do sekce Partners.

TikTok1 screen

2)

Následně stačí kliknout na Add Partners, vložit ID (v našem případě – 6990668198966247426) a kliknout na další.

 

TikTok2 screen

3)

V dalším kroku už jen stačí vybrat reklamní účty, které chcete sdílet se svým partnerem, přidělte partnerovi potřebnou roli (pro co nejmenší komplikace při správě profilu je nejlepší přiřadit roli Správce) a potvrdit.

1)

Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

1)

Pro sdílení Youtube účtu se nejdříve proklikněte skrz účet vpravo nahoře do YouTube Studio.

YT1 screen

2)

V levém menu rozklikněte nastavení (úplně dole). V nastavení přejděte na možnost Oprávnění a klikněte na Pozvat nebo Spravovat oprávnění. V rámci tohoto kroku se vám mohou zobrazit dvě různé tabulky viz. níže (záleží na původním nastavení účtu YouTube, vašich aktuálních právech apod.).

YT2 screen
YT3 screen

3)

Následně už jen stačí vyplnit e-mail, na který chcete účet nasdílet (v našem případě –  adwords@fragile.cz) a přidat přístup s právy Manažera a máte hotovo. Tato práva potřebujeme proto, abychom mohli účet případně propojit s Google Ads.

YT4 screen

1)

Pro sdílení účtu bude stačit vaše jméno a e-mail, se kterým se budete přihlašovat a na který vám následně pošleme pozvánku. E-mail nesmí být již registrovaný v žádném jiném dosavadním Zoomsphere.

ANALYTIKA

1)

Pro reporting a nastavení samotných Google Analytics budete potřebovat nasdílet přístup na určený e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cz). Pro nasdílení účtu budete muset jít do Google Analytics do sekce správce (dostanete se tam skrz ozubené kolečko), kde vyberte podkategorii Správa a přístup k účtu. Tam následně klikněte do levého horního rohu na tlačítko + a přidejte uživatele.

 

GA1 screen

2)

K přidání následně stačí zadat e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cza přidat roli správce (administrátora).

GA2 screen

1)

Přístup do nástroje Google Search Console můžete nastavit na adrese https://search.google.com/search-console

Ujistěte se, že v levém horním rohu máte vybranou správnou doménu, pro kterou chcete přístup nastavit. Následně v pravém dolním rohu vstupní do nastavení služby.

Google-search-console-1 screen

2)

Vyberte možnost „Users and Permissions“

Google-search-console-2 screen

3)

Klikněta na tlačítko +ADD USER (Přidat uživatele)

Google-search-console-3 screen

4)

Přidejte přístup emailu adwords@fragile.cz s právy Full / Plná práva

Google-search-console-4 screen

1)

Pro nastavení přístupu do Google Tag Manager se přihlaste ke svému účtu a v sekci Správce klikněte na tlačítko Správa uživatelů.

 

TAG1 screen

2)

Přidejte nového uživatele modrým tlačítkem v pravém horním rohu. Nejdříve zadejte e-mail, který chcete přidat (v našem případě –  adwords@fragile.cz), následně označte přístup Správce (ujistěte se že oba checkboxy jsou zaškrtnuté) a tlačítkem vpravo dole přejděte do nastavení práv na publikaci pro dané kontejnery.

 

TAG2 screen

3)

Aktivujte všechna oprávnění a pokračujte kliknutím na Hotovo a Pozvat.

Tag3 screen

OSTATNÍ

1)

Přihlaste se do své klientské zóny: klient.seznam.cz. Na své domovské stránce přejděte v levém menu na Nastavení a vyberte možnost Účty s přístupem k mému účtu.

 

Zbozi1 screen

2)

Následně v pravém horním rohu klikněte na možnost Nabídnout přístup.

Zbozi2 screen

3)

Pro nasdílení vyplňte potřebné údaje. E-mail (v našem případě –  fragile.media@seznam.cz), službu (v našem případě potřebujeme Zboží.cz) a nakonec úroveň práv (zde budeme potřebovat pro celkovou správu zvolit možnost Zboží Správce).

Zbozi3 screen

4)

Následně už stačí vše potvrdit přes kliknutí na tlačítko Nabídnout přístup.

1)

Pro sdílení účtu je potřeba založit alespoň jeden export, abyste mohli přístup udělit. Pokud tak již máte, tak následně stačí přejít do sekce oprávnění. Tam se dostanete skrz menu na levé straně Oprávnění nebo na přehledu e-shopu/​exportu, ke kterému chcete udělit přístup, klikněte na ikonku osob Oprávnění e-shopu (viz. druhý obrázek). Následně stačí jen vyplnit e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cza v rámci oprávnění zvolit možnost Zápis. V posledním kroku už jen stačí odeslat pozvánku.

Mergado1 screen
Mergado2 screen

1)

Ke sdílení přístupu do Google Merchant Centra se nejdříve musíte přihlásit ke svému účtu na https://merchants.google.com/. Následně stačí prokliknout ozubené kolečko vpravo nahoře a vybrat sekci Přístup k účtu.

Merchan screen

2)

Po rozkliknutí Přístupu k účtu klikněte na Přidat uživatele a vyplňte e-mail ke sdílení (v našem případě – adwords@fragile.cz).

 

merchan1 screen

3)

Po vyplnění e-mailu vám vyskočí tabulka s nastavením přístupů a práv. Zaškrtněte přístup správce a vlevo dole klikněte na modré tlačítko Přidat uživatele.

Merchan2 screen

1)

Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

1)

Pro sdílení se přihlaste do účtu Microsoft Advertising jako správce. Následně stačí kliknout na Preferences, kam se dostanete přes Tools v horním menu.

Bing1 screen

2)

Preferences následně stačí přejít na Account Setting a zkopírovat vaše číslo účtu, které nám zašlete.

 

Bing2 screen

3)

Po zaslání vám přijde žádost o přístup, kterou najdete v Account Summary, kam se dostanete přes menu v přehledu účtu.

 

bing3 screen

4)

Account Summary následně už stačí jít do sekce Request a přijmout obdrženou žádost, která se vám tam zobrazí.

bing4 screen